Savas smēdes saimnieks
Novembris latviešiem īpašs mēnesis, daudz runājam par nacionālo un patriotisko. Tieši tāpēc Vīru lietām šoreiz atbilstošs temats – metāla pakļaušana. Un kurš gan to labāk prot nekā senā kalēja amata pratējs!
Novembris latviešiem īpašs mēnesis, daudz runājam par nacionālo un patriotisko. Tieši tāpēc Vīru lietām šoreiz atbilstošs temats – metāla pakļaušana. Un kurš gan to labāk prot nekā senā kalēja amata pratējs!
Oficiālā informācija no Valmieras pilsētas vēsta, ka atbilstoši plānotajam Dārza ielas posmā no Rīgas ielas līdz Beātes ielai uzsākta asfaltbetona apakškārtas ieklāšana.
Šoreiz atkal esam Strenčos – kaimiņpilsētai 1928. gadā tika piešķirtas pilsētas tiesības. Tolaik Strenču miestā uzbūvēja vairāk nekā 100 jaunus namus, uz to plāksnītēm rakstot mājas numuru, ielas nosaukumu un īpašnieka uzvārdu. Tāpēc strencēnieši mājas sauca īpašnieku uzvārdos, piemēram, Ugunsdzēsēju ielā bija Čukstes māja, Zvirbuļmāja, Palmaņmāja, Pinkas māja...
Vakar Burtniekos, ievērojot visus Covid-19 pandēmijas diktētos drošības pasākumus, notika konference Burtnieks 2022.
Ir lietus blūzs, miglas blūzs, vakara blūzs, nakts blūzs... Kā informē visu zinošā Wikipedia, blūzs cēlies no angliskā blues vai pat blue devils, kas apzīmē melanholiju, skumjas. Blūzs sākotnēji bija liriska afroamerikāņu solodziesma, pēc tam jau kļuva par atsevišķu mūzikas novirzienu. Parādījies 19. gadsimta otrajā pusē ASV, blūzs ir viens no senākajiem populārās mūzikas stiliem. 20. gadsimta sākumā izveidojās tā saucamais klasiskais jeb pilsētas blūzs.
Kā jau bija solīts, ar šo pirmdienu Valmierā pilsētas maršrutos sāka kursēt jaunie dīzeļa-elektro piedziņas autobusi. Precīzāk sakot, tikai pirmais no deviņiem busiem. Pārējiem, kā jau tika pieminēts jauno busu prezentācijā, joprojām turpinās sarežģīto datorprogrammu piejaucēšana vietējām vajadzībām.
Nākamajā otrdienā, 3. novembrī, Burtnieku kultūras centrā notiks ļoti nopietns, ar Burtnieku ezera nākotni saistīts pasākums – konference Burtnieks 2022. Tajā ar daudzu jomas ekspertu piedalīšanos īstenā prātu vētrā tiks diskutēts par rūpnieciskās zvejas nākotni Burtnieku ezerā.
Faktiski kopš pirmās rekonstrukcijas darbu dienas Burtnieks uzmanīgi sekoja lielākajam tilta rekonstrukcijas projektam mūspusē – Vecates tiltam pār Salacu.
Pirmoreiz ar SIA Cietais rieksts šefu Andri Krūskopu, uzņēmēju no Matīšiem, tikos pirms kādiem desmit gadiem viņam piederošajā upeņu plantācijā pāris kilometrus no Matīšiem uz Vecates pusi, vēl viena nopietnāka saruna mums bija, kad Andris sava uzņēmuma sētsvidū klāja asfaltu. Vairākas reizes iznācis sasveicināties dažādos publiskos pasākumos, kuros Cietais rieksts ar saviem gardumiem klāt bijis.
Šodien Liesmā plašāka saruna ar Valmieras mēru JĀNI BAIKU par svarīgākajiem darbiem un problēmām gan pilsētā, gan arī par pirmajiem nopietnajiem priekšdarbiem, veidojot jauno Valmieras novadu.
Modernā ražošana prasa augsta līmeņa kvalitatīvu izpildījumu. Kā te sabalansēt cilvēku un mašīnu iespējas, izmantojot gan prasmīgus darbiniekus, gan mūsdienīgu tehnoloģisko aprīkojumu, ko daudzos gadījumos jau var saukt par rūpnieciskajiem robotiem? Balstoties uz paša pieredzi koka māju būves uzņēmumā Pavasars Housing Construction, stāsta piecu uzņēmumu grupas Pavasars pārvaldnieks INGUSS PAVASARS. Viņam piederošā ražotne, kuras produkciju pazīst daudzviet Eiropā, atrodas Raunas pievārtē.
Piektdienas pēcpusdienā Valmieras integrētajā bibliotēkā pārdesmit ciemiņu un mediju klātbūtnē notika izcilā valmierieša Jāņa Daliņa piemiņas pasākums, kura nagla bija Latvijas Pasta 100 tūkstošos eksemplāru nule izdotā viņam veltītā pastmarka, kas kopā ar tikai 1000 eksemplāros izdoto īpašo aploksni gan ar pirmās dienas zīmogiem, gan bez tiem jau drīz kļūs par sporta tēmu filatēlistu iekāres objektu visā plašajā pasaulē.
Valmierā patlaban pa vienam nopietnam ielu rekonstrukcijas objektam katrā Gaujas krastā. Pārgaujā tas ir vesels ielu komplekss privātmāju kvartālā, sākot ar Teodora Ūdera ielu, te strādā gandrīz vai mājinieki, jo uzņēmumam Limbažu ceļi jau ilgus gadus sava asfaltbetona ražotne Valmierā, kas ļauj piedāvāt konkurētspējīgu cenu iepirkumos, kur projekts jārealizē līdz pat asfaltētai brauktuvei.
Dakstiņu ielā 1, kur jau pa gabalu tagad redzami jaunās katlumājas abi – viens šķeldas katlam, otrs abiem gāzes katliem – skursteņi, patlaban ir galvenais centralizētā siltuma ražošanas mezgls Gaujas labajā krastā Valmierā. Par to, kas, kā un ar ko notiek jaunajā katlumājā, Liesmai pastāstīja SIA Adven Latvia un akciju sabiedrības Valmieras Enerģija valdes loceklis MĀRIS KĀNĪTIS.
Vakar pēcpusdienā ar atraktīvā pašmāju dziesminieka Mikus Frišfelda kārtējo oriģinālo priekšdziedājumu laukumā pie Vidzemes Olimpiskā centra notika runīgi-mobils pasākums, kura laikā VTU Valmiera prezentēja medijiem un visiem pārējiem sabraukušajiem, iespējams, uzņēmuma pastāvēšanas laikā iespaidīgāko investīciju pilnīgi jaunu busu iegādē.
Protams, tā ir tīrā sakritība, taču tieši vakar, kad ārā jau valdīja rudenīgs vēsums, Valmierā, Dakstiņu ielā, svinīgi tika atklāta jaunā šķeldas katlumāja. Kā jau nopietnā uzņēmumā pienākas, jaunajam šķeldas katlam palīgos vajadzības gadījumā gatavi doties divi katli, kurus kurina ar dabas gāzi. Nākamgad šim pārim pievienosies vēl trešais gāzes apkures katls.
Jau 14 gadus viņš vada Latvijā, šķiet, visvecāko šāda veida uzņēmēju organizāciju, kura – toreiz Valmieras rajona privātuzņēmēju apvienība – dibināta 1994. gada 26. janvārī. Viņš, JĀNIS ŪLIS, ir viens no divpadsmit tās dibinātājiem un šobrīd Valmieras uzņēmēju apvienības Ozols valdes priekšsēdētājs. Ar savu, uzņēmēja, kritiski vērtējošu skatu uz notiekošo Valmierā, Vidzemē, Latvijā. Plašāka saruna Liesmā ar viņu pirmoreiz.
Šoreiz Vīru lietās atkal par koka darbiem. Kaut arī galvenais sarunas objekts tiek parasti uzskatīts teju par vienkāršuma etalonu. Nu, mēdzam taču teikt – tas ir vienkāršs kā taburete! Tai pašā laikā šis sēžamais ir tieši tas palīglīdzeklis, kuru izmantojam reizēs, kad ikdienā iekštelpās vajag uz kaut kā stabili pakāpties.
Celtniecības uzņēmums Aimasa šad un tad parādījies Liesmas publikācijās, taču tās lielākoties bijušas atsauces uz šīs firmas klātbūtni vienā vai otrā lielākā Valmieras būvobjektā.
Informējot par dažādām ielu remontu aktualitātēm Valmierā, Liesma nesen rakstīja par šoruden paredzētajiem uzlabojumiem tajā pilsētas satiksmes infrastruktūrā, kuru ikdienā izmanto gājēji un arī velosipēdisti. Septembrī tika uzsākta gājēju un velosipēdu kopīgu ceļu izbūve Rubenes ielas posmā no Beātes ielas līdz Georga Apiņa ielai un Valkas ielas posmā no Raiņa līdz Tērbatas ielai. Abos šajos projektos darbi notiek pa to ielas malu, kas atrodas pilsētas centra pusē.