Tādai ziemai arī jābūt
Ir būtiski, ka par Valmieras novada un arī vairāku apkārtējo novadu ceļiem i vasaru, i ziemu joprojām rūpējas nevis kaut kāds aizvakar šo darbu kārtējā Latvijai tipiskā konkurences paraugkonkursā par dempinga cenu nosolījis privātuzņēmējs ar ātrumā šiem specifiskajiem darbiem pielāgotu tehniku, bet gan speciāli šim mērķim gadu desmitu laikā veidots un teicami ar tehniku un profesionāliem kadriem bruņots valsts uzņēmums, šajā gadījumā valsts akciju sabiedrības Latvijas autoceļu uzturētājs (LAU) Valmieras ceļu rajons.
Tā darba zona ir bijušo Cēsu, Limbažu, Valkas un Valmieras rajonu ceļi, dabā tie ir apmēram 3500 kilometri. Ziemas dienesta darbi šeit notiek atbilstoši noteiktajai kārtībai, ko šobrīd regulē Ministru kabineta Noteikumi Nr. 26. Uz šiem Valmieras ceļu rajona darba zonā ietilpstošajiem kilometriem – līdzīgi, kā tas bijis iepriekšējos gados – arī šoziem ir gatavi doties ziemas dienesta darbos 30 automobiļi ar kaisītājiem, 31 autogreiders, 4 lieljaudas riteņtraktori (vajadzības gadījumā ar piekabināmiem greideriem), 2 buldozeri un 8 mazākas jaudas riteņtraktori. Plus vēl iekrāvēji, kuri bāzēs nodrošina pretslīdes materiāla iekraušanu automobiļos – kaisītājos. Pašlaik Valmieras ceļu rajona rīcībā ir ap 3000 tonnām kaisāmā sāls, šis materiāls, kas vajadzības gadījumā tiks papildināts, atrodas bāzēs Valmierā, Limbažos, Smiltenē, Cēsīs, Mazsalacā, Valkā un Salacgrīvā. Kur nepieciešams, ceļu kaisīšanā atsevišķās teritorijās tiek liets arī grants un sāls maisījums.
DARBĀ. Ir ap trijiem pirmdienas pēcpusdienā, kad Liesma piefiksē Latvijas autoceļu uzturētāja Valmieras ceļu rajona universālo ceļu tīrīšanas – kaisīšanas automašīnu SCANIA strādājam uz Valmieras apvedceļa netālu no Matīšu rotācijas apļa.
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv