Latvijas lielo mašīnu tirgus aktualitātes
Šoreiz Rūcamlapā paraudzīsim, kas notiek smago automašīnu lauciņā. Bēdīgā ziņa te tā, ka 2014. gadā jauna komerctransporta ar pilnu masu virs 3,5 tonnām reģistrācijas Latvijā ir samazinājušās par 25%. Toties ir arī priecīgā — uzņēmums Scania Latvia spējis kāpināt pārdošanas apjomus, palielinot savu tirgus daļu par 11%: no 16,3% 2013. gadā līdz 27,3% pērn. Kā norāda Scania Latvia vadītājs Aigars Pušinskis, galvenā pārdošanas apjomu kāpuma atslēga ir pats produkts — Scania Streamline.
Tirgus nianses Latvijā skaidro Auto Asociācijas valdes loceklis Ingus Rūtiņš: «Latvijā tradicionāli būtiskākais segments ir kravas auto virs 16 tonnām, kas veido 92% no komerctransporta tirgus. Tā 2013. gada ikmēneša reģistrācijas svārstījās ap 110 automobiļiem, gada beigās pieaugot pat līdz 120 — 140 automobiļiem, bet, sākot ar 2014. gada maiju, pirmreizējo reģistrāciju skaits samazinājās vidēji uz 60 vienībām.»
Viņaprāt, populārāko zīmolu secība Latvijas kravas automobiļu tirgū virs 16 tonnām nav mainījusies — joprojām te līderis ir Volvo, tam seko Scania, Mercedes Benz un DAF. Tomēr ir mainījušies spēku samēri: Volvo un DAF katrs zaudējuši tirgus daļu attiecīgi 34% un 12%, savukārt Scania ir ieguvusi klāt vairāk nekā 10 procentpunktus savā tirgus daļā, sasniedzot 27,3%. TOP modeļi šajā nišā ir Volvo FH, Scania R-series un Mercedes Benz Actros, kas kopā sasnieguši 637 reģistrētas vienības, kas ir 59% no visiem Latvijā reģistrētajiem komercautomobiļiem ar pilnu masu virs 16 tonnām.
SCANIA STREAMLINE PASAULES CEĻOS.
Foto no interneta
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv