Vēl viena diskutabla reforma
Krišjāņa Kariņa valdībā nav reformu ministra, taču neoficiāli šo niku pārliecinoši pagaidām notur satiksmes ministrs Tālis Linkaits. Viņa vadītajā nozarē joprojām liela jautrība valda dažādos acīmredzami neprofesionāli veiktos iepirkumu konkursos, taču tas ministrijas piedāvāto reformu apjomu nemazina un nebremzē. Kā tajā pasakā atskaņās par nebēdņiem Maksu un Moricu – knapi sastrādāts kārtējais (ne)darbs, bet prāts jau nesas uz nākamo!
Otrdien valdība apstiprināja grozījumus likumā Par autoceļiem. Reformas būtība – no nākamā gada 1. oktobra paredzēta brīvā tirgus principu ieviešana valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbu veikšanai. Nozarē, kur visā valsts teritorijā darbojas reģionāli strukturēts specializēts valsts uzņēmums – valsts akciju sabiedrība Latvijas autoceļu uzturētājs, turpmāk plānots valsts autoceļu uzturēšanas pakalpojumu sniedzējus izvēlēties brīvā konkurencē. Ar teorētiski izcilu valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas tirgus liberalizācijas pamatojumu – veicināt efektīvāku valsts budžeta līdzekļu izlietojumu. Otrdienas lēmums balstās uz Ministru kabineta 2020. gada 26. augusta sēdē skatīto konceptuālo ziņojumu Par valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas tirgus atvēršanu no 2021. gada un tam sekojošo rīkojumu.
Skaidrs, ka būs atbilstošs iepirkums, kurā pretendentus valsts autoceļu ikdienas uzturēšanai izvēlēsies vēl viena valsts akciju sabiedrība – Latvijas Valsts ceļi – atklātā konkursā Publisko iepirkumu likuma noteiktajā kārtībā. Plānotā autoceļu ikdienas uzturēšana tiks sadalīta pa atsevišķiem reģioniem jeb teritorijām. Izmaiņas likumdošanā paredz, ka gadījumos, ja uz pakalpojumu veikšanu kādā no teritorijām nepieteiksies neviens pretendents, to veiks Latvijas autoceļu uzturētājs. Tādējādi tikšot nodrošināta pakalpojuma nepārtrauktība un valsts autoceļu uzturēšana.
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv