Vecatē rekonstruē tiltu pār Salacu

- 23.Aprīlis, 2020
Pilsētās un novados
Laikrakstā

Kā zināms, Latvijā jau ilgāku laiku ceļu un tiltu remontdarbiem naudas pietrūkst, tāpēc jāpriecājas, ka šajā hroniskajā bēdu stāstā gadās arī pa gaišākam fragmentam. Nenoliedzami par tādu var uzskatīt 30. martā uzsākto tilta pār Salacu rekonstrukciju Vecatē. Šos darbus finansē Latvijas valsts budžets.

Vēl noteikti pozitīvs faktors tas, ka šeit būvdarbus par nosolīto līgumcenu 347 tūkstoši eiro, ieskaitot PVN, veic mūspusē tradīcijām bagātākā un solīdākā ceļu būvfirma ar tiltu remonta un būvniecības specializāciju – SIA 8CBR no Smiltenes. Valmieriešiem der atcerēties, ka smilteniešu kvalitatīvs veikums Valmierā pagājušā gadsimta astoņdesmitajos gados ir arī tilts pār Gauju uz pilsētas apvedceļa pie Vidzemes slimnīcas, kājnieku vanšu tilts pār Gauju, vairāki kājnieku tiltiņi pilsētā, kā arī kustības pārvads pār autoceļu Valmiera – Inčukalns pilsētas pievārtē.

Oficiāli šis valsts pasūtījums saucas tilta pār Salacu (3,9. km) atjaunošanas būvdarbi uz autoceļa Austrumi – Vecate – Rimeikas (V169) pie Vecates. Esošais dzelzsbetona konstrukciju tilts būvēts tālajā 1964. gadā. Kā Liesmai vakar Vecatē pastāstīja vietējais iedzīvotājs Alberts, kurš, vēl dzīvodams savulaik Valmierā, šo vietu Salacā iecienījis kā labu makšķerēšanai, tad iepriekš arī šeit bijis dzelzsbetona tilts, taču tas kara laikā saspridzināts, tāpēc kustība pāri Salacai līdz jauna dzelzsbetona tilta uzbūvēšanai notikusi pa koka tiltu.

Savā ziņā šis projekts Smiltenes tiltu būvētājiem ir izaicinājums jau no paša sākuma, jo nācies mainīt sākotnējo tehnoloģiju, kas paredzēja iztikt bez apbraucamā tilta, pārmaiņus kustību virzot tikai pa vienu esošā tilta pusi, bet otrajā veicot gan esošās brauktuves plātnes demontāžu, gan pēc tam visu veidojot no jauna. Šis autoceļš, kaut arī nav maģistrālais, tomēr ir ar gana intensīvu kustību, pie tam šeit regulāri pārvietojas smagsvara lauksaimniecības tehnika ar ievērojamiem ārējiem gabarītiem. Tāpēc, ņemot vērā arī darba drošības apsvērumus, remonta veicēji izšķīrušies apmēram trīsdesmit metrus augšpus esošā tilta pār Salacu būvēt pagaidu tiltu, tas tapis no uzņēmuma rīcībā esošiem saliekamā tilta blokiem. Vecatē jauno pagaidu tiltu, kura testa nestspēja ir vismaz 44 tonnas, veido pieci savā starpā savienoti tilta bloki, kurus balsta saliekami metāla pāļi, kas savā starpā nospriegoti ar savilcēm. Arī apvedceļa segumu, izņemot uzbēruma grunti, smiltenieši izveidojuši no pašu uzņēmumā uzkrātā atgūtā materiāla – citos objektos pārstrādātas nofrēzētās asfalta virskārtas un samalta betona. 

Pagaidām kustība, ko regulē luksofors, pāri esošajam tiltam notiek tikai vienā virzienā pa vienu tilta brauktuves joslu, ezera pusē tiltam jau demontētas margas. Šajās dienās pagaidu tilts būs pilnībā izveidots, tad strādnieki varēs ķerties pie brauktuves un tilta otras puses margu demontāžas. No esošā dzelzsbetona tilta pāri paliks vien balsti un visu triju tilta laidumu konstrukcijas,  pārējais – brauktuves pamata plāksne, hidroizolācija, gājēju ietves, drošības barjeras un arīdzan jauns asfaltbetona segums – tiks veidots no jauna. Ja nekas, ieskaitot Covid-19, nepa­traucēs, smiltenieši Vecatē rekonstruēto tiltu pār Salacu varētu nodot ekspluatācijā septembra beigās.

JAU GANDRĪZ GATAVS. Vecatē pagaidu tilts (priekšplānā) no pieciem metāla blokiem pāri Salacai jau pārvilkts, atliek vien brauktuvei izveidot vienlaidu virsmu, atlikušajā daļā pie upes labā krasta uzstādīt aizsargbarjeras un pabeigt pievedceļu. Tad vēl jānospriego upes balstu savilces un – lai brauc pāri!


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru