Solītis līdz absolūtai laimei
Tā var teikt par talantīgā latviešu autobūves inženiera Andra Dambja un viņa komandas darba kārtējo starptautisko vērtējumu — pagājušajā nedēļas nogalē Koloradospringsā, ASV, notikušajās leģendārajās automobiļu izturības sacīkstēs Pikes Peak International Hill Climb viņa darbnīcā radītais Latvijas komandas Drive eO elektromobilis PP100, kuru pilotēja jaunzēlandietis Rīss Millens, 20 kilometrus garo trasi ar 156 līkumiem pirmo reizi veica ātrāk par 9 minūtēm! Tiesa, rezultāts 8 minūtes un 57,118 sekundes ir labākais vien starp elektriskās piedziņas automašīnām, absolūtajā vērtējumā gandrīz 6 sekundes šoreiz ātrāks bija ar turbo dzinēju aprīkotais Unlimited klases prototips Norma M20 RD Limited ar francūzi Romēnu Dimā pie ruļļiem. Trešais finišēja Tetsuja Jamano, arī viņš Paikspīkā brauca ar tīru elektromobili Honda NSX. Interesanti, ka Millenam vidējais ātrums trasē — 129,438 kilometri stundā — bija nedaudz mazāks par Dimā iespētajiem 130,82 kilometriem stundā, taču pēdējo trases nogriezni jaunzēlandietis veica par 3,5 sekundēm ātrāk nekā konkurents.
Nevarētu gluži teikt, ka Andra Dambja&Co meistardarbam šogad pēc zoles nāk krišana, kaut arī pērn 28. jūnijā tas pats pilots ar 1367 zirgspēkus jaudīgo un tikai 1150 kilogramus smago PP100 priekšgājēju PP03 uzvarēja gan elektromobiļu, gan absolūtajā vērtējumā, pie reizes uzstādot jaunu trases rekordu elektriskās piedziņas spēkratiem. Toreiz Millens uzbrauca Paikspīkas kalna (augstumu starpība 4210 metri) serpentīnā tikai 9 minūtēs un 7,222 sekundēs. Pērnā gada mačos PP03 bija aprīkots ar 50 kWh litija jonu akumulatoru bateriju, kas darbināja 6 YASA-400 elektromotorus ar eO kontrolieriem.
PIRMAIS ABSOLŪTAJĀ IESKAITĒ. Elektromobiļu rekorda uzstādītājs — pērnā gada Paikspīkas sacensību uzvarētājs PP03. Dmitrija Sulžica foto