Skolas solā — pedagogi

- 17.Augusts, 2016
Izglītība
Laikrakstā

Vasara ir skolotāju atvaļinājumu laiks, tomēr ik gadu pedagogi atlicina laiku tālākizglītībai, jo vēlēšanās uzzināt ko jaunu, apmainīties domām ar kolēģiem, galu galu arī jau noskaņoties jaunajam mācību gadam ir nepārejoša skolotāju īpašība. Lai arī jaunais samaksas modelis miglā tīts, tāpēc taču nevarēsi stundās nesniegt saviem skolēniem labāko, par ko domāts un iecerēts.

Vakar un šodien 26 latviešu valodas un literatūras skolotāji piedalījās savas metodiskās apvienības vadītāja, Valmieras Pārgaujas ģimnāzijas direktores vietnieka Māra Bušmaņa organizētajos un valsts Latviešu valodas aģentūras piedāvātajos profesionālās kompetences pilnveides kursos «Lasītprasmes veicināšana skolā». Tos vada dzimtās valodas skolotāja Signe Ābola.Pēc darba Valmieras Valsts ģimnāzijā Signe Ābola jau trīs gadus ir Rīgas Franču liceja latviešu valodas un literatūras skolotāja: «Esmu strādājusi gan 4. klasē, gan arī vidusskolas posmā, jaunajā mācību gadā mācīšu 6. un 7. klasē. Jā, tas ir vecums, kad pusaudžiem ir ārkārtīgi daudz prioritāšu, kamēr viņi atrod īsto aizraušanos. Tomēr es nevaru teikt, ka mani skolēni nelasa. Protams, katrai skolai ir sava specifika, tomēr kopumā mūsu bērni lasa, un ļoti daudz lasa! To sekmē arī tas, ka ir ne tikai motivēti skolēni, bet arī viņu vecāki ļoti apzinās, novērtē izglītības nozīmi. Būtībā, kad vecāki novērtē, cik daudz viņi var ielikt sava bērna attīstībā, sākas tik nepieciešamā un rezultatīvā abpusējā sadarbība ar skolu, pilnībā izslēdzot atrašanos divos ierakumos.» Signe Ābola skaidro, ka pašlaik viņa un liceja kolēģe Lita Silava piedāvā divas tēmas, otra ir «Aspazija un Rainis skolā». Pieprasījums ir, un par lasītprasmes veicināšanu skolotāja jau divus gadus runājusi ar Ventspils, Tukuma, Kandavas, Ogres u.c. pedagogiem. «Radoši strādājam kopā, patiesībā veram vaļā to, ko skolotāji jau zina, tikai cenšamies to visu sakārtot sistēmā. Galvenās problēmas? Tās, ka nav izpratnes par lasīto, jo gribas ļoti ātri tikt pie rezultāta. Kā filmā: čik, čik,  un sešdesmit lappuses skaitās izlasītas... Tāpēc jau skolotājam nepieciešama laba metodika, kā izmantot tās dažādus uzdevumu veidus. Šajā nolūkā jau esam satikušies, un tam kursos pievērsīšu uzmanību. Arī mācību grāmatas tiek veidotas pēc tāda principa.»


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru