Sāk labot virsmas apstrādes defektus
Kā informē valsts SIA Latvijas Valsts ceļi Komunikācijas daļa, mūspusē uz reģionālā autoceļa Valka – Rūjiena (P22) posmā no Pakalnes līdz Meirāniem (12,34.–21,50. km), kur pērn seguma atjaunošana notika, lietojot virsmas apstrādes metodi, būvnieki sākuši labot radušos ceļa brauktuves defektus.
Virsmas apstrādes remontdarbus garantijas ietvaros veic ceļu būves uzņēmums SIA Limbažu ceļi. Remontu bija plānots pabeigt līdz iepriekšējās nedēļas beigām. Te gan viena būtiska piebilde – atbilstoši lietojamajai tehnoloģijai garantijas darbi var notikt tikai piemērotos laika apstākļos – sausā un siltā laikā, līdz ar to darbu pabeigšanas datums var mainīties.
Šoreiz nedaudz plašāks ieskats šajā ceļu būves tehnoloģijā, arī skaidrojumi, kāpēc reizēm viss, seguma atjaunošanai izmantojot virsmas apstrādes tehnoloģiju, nenotiek tā, kā iecerēts. Arī konkrētajā ceļa Valka – Rūjiena posmā.
Kas ir virsmas apstrādes tehnoloģija?
Viena no tehnoloģijām, kas tiek izmantota pie seguma atjaunošanas, ir virsmas apstrāde. Asfaltbetona segumu apstrādā ar bitumena emulsiju un 8 – 11 milimetru frakcijas šķembām, lai kavētu plaisu veidošanos asfaltbetona segumā. Virsmas apstrāde ir relatīvi lēts veids, kā paildzināt kalpošanas mūžu autoceļu asfaltbetona segumam situācijā, kad nav pieejams finansējums segas pārbūvei. Šo metodi lieto arī citās valstīs, piemēram, ļoti plaši virsmas apstrādes tehnoloģija izplatīta kaimiņvalstī Igaunijā.
Virsmas apstrāde ir Eiropas standartam atbilstošs būvizstrādājums, kas salīdzinoši nelielo izmaksu dēļ ļauj ekonomiski efektīvi paildzināt asfaltbetona segumu kalpošanas laiku.
IZTEIKTS VASARAS SEZONAS DARBS. Virsmas apstrādes tehnoloģijas lietošanas gala termiņš parasti ir 15. augusts. Foto no lvceli.lv
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv