Parlamentārās izmeklēšanas komisijas virziens
Ir apritējis jau nedaudz vairāk kā mēnesis, kopš darbu Saeimā uzsākusi parlamentārās izmeklēšanas komisija par dzelzceļa projekta Rail Baltica īstenošanu jeb vienkārši Rail Baltica parlamentārās izmeklēšanas komisija.
Kādi konkrētāki šīs komisijas darba rezultāti gaidāmi pēc pusgada (lai gan tās darbu ir iespējams pagarināt vēl par trim mēnešiem), tomēr informācija, kāda par komisijas darbību parādās publiskajā telpa, kā minimums jau sniedz bagātīgu vielu pārdomām.
Parlamentārās izmeklēšanas komisija, jāatgādina, tika izveidota pēc tam, kad atklājās (vai pareizāk – kad vairs nebija iespējams noklusēt), ka minētā megaprojekta izmaksas Baltijas valstīs kopumā no sākotnēji plānotajiem nepilniem sešiem miljardiem eiro sasniegušas gandrīz 24 miljardus eiro, tostarp Latvijā – no sākotnējiem 1,2 miljardiem eiro līdz 6,5 miljardiem eiro, bet dažās aplēsēs – līdz visiem 8,7 miljardiem. Lai kāda arī beigās izrādītos Latvijas valsts daļa tēriņos, tā jebkurā gadījumā būs budžetam (nodokļu maksātājiem) atklāti nereāla summa, un ir skaidrs, ka projektu nāksies «griezt», cik un kur vien iespējams.
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv