Par zāli pat vēl zaļāks Audi
Sveicināti septembrī! Rūcamlapa pēc atvaļinājuma atpakaļ iknedēļas apritē. Jau šomēnes gaidāms pirmais nopietnākais Latvijas Gada auto 2017 testu brauciens, tad varēsim paraudzīt dažu labu jaunumu mūsu auto tirgū. Šoreiz tāds neliels izbrauciens pa Valmieras apkārtnes asfalta lielceļiem ar vācu autobūves klasiku — Audi. Tiesa, šim modelim gan ir tradicionāla 5 durvju hečbeka Audi A3 forma, taču saturs... Šis ir hibrīds Audi A3 E-tron jeb auto ar elektropiedziņu un benzīna dvēseli reizē. Šī patlaban ir dienesta automašīna CSDD Valmieras nodaļas priekšniekam Valdim Stiģim, viņš man arī laipni piedāvāja iespēju izbaudīt šo jauno tehnoloģiju kopumu.
VALDIS STIĢIS spriež tā: «Šis ir hibrīds, pieļauju, ka vienīgais šāds Audi tuvākajā apkārtnē. Vēl nesen mums bija iespēja testēt pilnīgu elektromobili no BMW saimes, tur bija viens nopietns trūkums — mazais kilometru skaits, ko var nobraukt ar elektrību. Kad tā beidzas, šis burvīgais auto apstājas... Tajā ziņā hibrīds ir nepārspējams ar to, ka elektrība var beigties, taču ar mašīnu ir iespējams braukt tālāk! Jo šajā Audi A3 atrodas 1,4 litru tilpuma un pietiekami ņiprs benzīna dzinējs. Šis auto sakārtots tā: vispirms ir benzīna dzinējs, tad nāk ģenerators un tad — automātiskā ātrumkārba. Zem haubes viss tik pilns, ka īsti nav pat kur roku aizbāzt! Patiesībā jau tur arī nagi nav jāliek klāt, jo viena daļa taču ir elektrība, pie tam augstsprieguma... Ar šo auto iespējams nobraukt gandrīz 700 kilometru, izmantojot benzīnu, plus vēl tīri 50 kilometru — ar elektrību. Nu, tie 50 iznāks, ja brauksim askētiski, mēreni — absolūtā klusumā ar kādiem 85 kilometriem stundā, neieslēdzot, piemēram, kondicionieri. Tad varbūt arī izdosies. Reāli būs kādi 38 — 40 kilometri, ko varēs nobraukt pēc pilna uzlādes cikla ar elektrību.
KLASIKA. Ko milzīgi inovatīvu atrast šī Audi A3 veidolā būs grūti — tā vienkārši ir auto braucēju sen akceptēta forma ar atbilstošu saturu. Plus visam klāt mūsdienīgi tehniski risinājumi kvalitatīvā izpildījumā. Tas vienkārši ir Audi.
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv