Vilcieni neripo. Vai ripos galvas?
Līgums par 32 jaunu elektrovilcienu piegādi, ko mūsu valsts akciju sabiedrība Pasažieru vilciens un Čehijas kompānija Škoda Vagonka parakstīja 2019. gada vidū, paredzēja, ka pirmie vilcieni tiks piegādāti 2022. gada pirmajā pusgadā, bet līdz 2023. gada beigām pasažieru pārvadājumi tiks veikti jau ar visiem 32 jaunajiem vilcieniem.
Visa projekta kopējās izmaksas ir 257,889 miljoni eiro, un 23 jauno elektrovilcienu sastāvu iegāde plānota ar Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu 114,211 miljonu eiro apmērā.
No šiem teorētiskajiem solījumiem līdz reāliem termiņiem gan ir visai tālu. It kā jau ir pat objektīvi iemesli, kāpēc viss nav noticis, kā plānots. Vispirms jau Krievijas izraisītais karš Ukrainā. Vēl 2022. gada 23. februārī bija paredzēts, ka vilcieni no Čehijas uz Latviju tiks nogādāti pa dzelzceļu caur Ukrainu un Baltkrieviju, taču nākamā diena pārvilka treknu svītru šiem plāniem – Ukrainā jau bija karš, bet Baltkrievija bija vienā tankā ar Krieviju...
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv