Gribēt nav kaitīgi
Ļoti iespējams, ka daļa kreņķu par globālo sasilšanu ir vietā un laikā, tāpēc ar loģiskām darbībām zaļo kursu iespējams pamazām realizēt. Taču pa vidu ir arī čupa pavisam voluntāru zaļo uzstādījumu, kur bez gadu skaitļa, kad tā tam jābūt teju bezierunu kārtībā, nekā īsti vairāk nav.
Un tāpēc to visu būs problemātiski realizēt gan globāli, gan atsevišķās valstīs, Latviju ieskaitot.
Tieši pie šīs kategorijas pieskaitāma vakardienas vienošanās starp Eiropas Savienības valstu vides ministriem par to, ka šajā valstu grupā līdz 2035. gadam tiks izbeigta jaunu automobiļu ar iekšdedzes dzinējiem tirdzniecība. Protams, ar labi zināmo cēlo mērķi – līdz nullei samazināt oglekļa dioksīda izmešu apjomu. Tas nozīmē, ka jau pēc nieka 13 gadiem ES tiks faktiski apturēta jaunu benzīna un dīzeļa automašīnu pārdošana, notiekot pilnīgai pārejai uz elektromobiļiem.
Šis priekšlikums ir ar bārdu, jo pirmoreiz to izteica jau 2021. gada jūlijā. Vakar pieņemtā lēmuma mērķis – palīdzēt sasniegt Eiropas klimata mērķus, īpaši oglekļa neitralitāti līdz 2050. gadam.
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv