Nevardarbīga metode problemātiskas uzvedības koriģēšanai

- 3.Februāris, 2021
Izglītība
Laikrakstā

Pētījumi rāda, kā arī pirms­skolas izglītības iestādēs novēro, ka bērnu ar problemātisku uzvedību ir aizvien vairāk, tāpēc tiek meklēti risinājumi, kā bērniem palīdzēt saprast savas emocijas, mācīties saskarsmes prasmes, iekļauties nodarbībās un arī citas prasmes.

Pārmācīt ir grūtāk

Latvijā 2014. gadā tika adaptēta vairākās pašvaldībās Beļģijā un Nīderlandē sekmīgi īstenota programma STOP 4-7 jeb «Kopā uz ceļa esam stiprāki». Kopš pagājušā gada rudens tā tiek īstenota arī vairākās Valmieras pirmsskolas izglītības iestādēs.

Programma STOP 4-7 ir trīspusēja sadarbība starp bērnu, skolotāju un vecākiem ar mērķi palīdzēt bērniem, kuri ir viegli aizkaitināmi, zaudē savaldīšanos, ātri apvainojas vai uzvedas izaicinoši. Mērķis ir ar konkrētām metodēm mazināt bērnu problemātisko uzvedību. Valmieras Gaujas krasta vidusskolas – attīstības centra pirmsskolas direktore Iveta Kļaviņa stāsta, ka pašlaik izglītības iestādē ir izveidota atsevišķa grupiņa, kurā ir piecus un sešus gadus veci bērni, kas piedalās projektā. Šie 12 bērni ikdienā atrodas speciāli izveidotā grupā, kurā ir pārdomāts telpas iekārtojums un strukturēts dienas plāns.

KOMANDA VALMIERĀ, kas iesaistīta programmas STOP 4-7 īstenošanā: Valmieras Izglītības pārvaldes vadītājas pienākumu izpildītāja Iveta Pāže (no kreisās), programmas treneri Inga Skrastiņa, Marita Krišjāne, Saiva Brūdere un Līga Bluķe, Valmieras Izglītības pārvaldes Izglītības satura un kvalitātes vadītāja Sandra Purmale. Valmieras pilsētas pašvaldības foto


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru