Valmierā pošas lieliem darbiem

- 24.Marts, 2020
Laikrakstā

Kā zināms, Dakstiņu ielā Valmierā top jauna katlumāja, kuru ar pilsētas centru savienos jauna maģistrālā siltumtrase. To vajadzēja būvēt jau pērn, taču dažādu iemeslu pēc iecerētie darbi netika uzsākti, tie notiks šogad.

Tā kā centralizēto siltumapgādi Valmierā nodrošina pašvaldības SIA Valmieras ūdens, tad šī uzņēmuma ziņā arī jaunās siltumtrases būve. Lūk, Liesmai atsūtītā informācija par gaidāmajiem darbiem. 

«SIA Valmieras ūdens veiktās iepirkuma procedūras projektam Siltumenerģijas pārvades sistēmas pārbūve Valmieras pilsētā pieņemts lēmums par līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu SIA Woltec par būvdarbu kopējo cenu (bez PVN) 1725185.71 eiro apmērā. Vēl atkārtoti izsludināta iepirkuma procedūra minēto būvdarbu inženiertehniskajai būvuzraudzībai, kurai pretendenti savu piedāvājumu aicināti iesniegt līdz 2020. gada 23. martam.

Saskaņā ar 2018. gada 23. augustā noslēgto līgumu ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru SIA Valmieras ūdens realizēs projektu Siltumenerģijas pārvades sistēmas pārbūve Valmieras pilsētā, kas paredz savienot esošās katlumājas Rīgas ielā 25 siltumtīklus ar jaunbūvējamu katlumāju Dakstiņu ielā 1.

Ar nolūku savienot jaunbūvējamo katlumāju Dakstiņu ielā 1 ar esošās katlumājas Rīgas ielā 25 siltumtīkliem tiks izbūvēti jauni siltumtrases posmi Dakstiņu, Ķieģeļu, Limbažu, Beātes un Dārza ielās, kā arī rekonstruēti esošie siltumtrases posmi Annas, Miera, Kārļa, Garā, Rīgas un Andreja Upīša ielās.

Projekta mērķis ir veicināt energoefektivitāti un atjaunojamo energoresursu izmantošanu centralizētajā siltumapgādē, un būvdarbi tiks veikti, piesaistot Eiropas Savienības struktūrfondu finansējumu. Minētā projekta realizācijas laiks noteikts līdz 2021. gada augustam.»

Tik daudz oficiālas informācijas no Valmieras ūdens, viņnedēļ Liesma apsekoja arī jau notiekošos apakšzemes komunikāciju izbūves darbus Dakstiņu ielā blakus jaunajai katlumājai. Tur Woltec vīri, izmantojot ūdens līmeņa pazemināšanas iekārtu jeb adatu filtru, ar ekskavatora palīdzību metru pa metram atkaro purvam būvējamo trasi, lai izbūvētu nepieciešamos cauruļvadus. Sīkāk par jau paveikto un patlaban darāmo pastāstīja SIA Woltec būvdarbu vadītāja palīgs Ģirts Skujiņš:

  «Šobrīd rokam sadzīves kanalizāciju, turpat blakus, šai trasei labajā pusē, jau iebūvēta – ar 1,2 metru diametra caurulēm – lietus ūdens kanalizācija, bet kreisajā ir jaunais ūdensvads. Rakšana ir apgrūtināta, jo reāli te ir purvs. Pa virsu cauruļvada trasē apmēram pusotra metra biezumā ir zilais māls, tam apakšā – nesaturīga grants... Pie esošās situācijas tādā veidā dienā varam iebūvēt kādus sešus metrus cauruļvada, ne vairāk. Tas tāds cerīgs vērtējums, tikpat labi var būt arī nulle vai tikai kādi trīs metri dienā. Objektā strādā trīs Woltec brigādes, pa pieciem cilvēkiem katrā. Divas nodarbojas ar ūdensvada un kanalizācijas tīklu būvi, viena – ar siltumtrasi.»

Jāteic, ka šajā darbu zonā zem apauguma var būt ne tikai zilais māls. Savulaik te tiešām ieguva zilo mālu, ko izmantoja Valmieras podnieku darbnīcās, savukārt izrakātās vietas vēlāk aizpildīja vienkārši ar būvgružiem. Plus vēl augsts gruntsūdens līmenis... Taču galā ar visām apakšzemes komunikācijām Woltec vīriem Dakstiņu ielas zigzagos jātiek, pēc tam – iepriekš izklāstītajā projektā Siltumenerģijas pārvades sistēmas pārbūve Valmieras pilsētā rakšana varētu būt vieglāka, taču te būs atkal citas rūpes – būvdarbu salāgošana ar funkcionējošo transporta infrastruktūru uz Beātes ielas un vēl citām projekta skartajām ielām. Problēmu klāstu darbiem, kuri varētu sākties jau aprīlī, nedaudz ieskicē Valmieras pilsētas pašvaldības ceļu būvinženiere Inese Kokenberga: 

«Paredzētie darbi radīs diezgan būtiskus ierobežojumus satiksmē – Beātes iela posmā no Andreja Upīša ielas gandrīz līdz Limbažu ielas rotācijas aplim, iebrauktuvei pie nama Beātes ielā 25a, principā būs ciet visu vasaru. Protams, nebūs ciet visu darbu laiku viss ielas posms, jo darbi tiks veikti pa atsevišķiem posmiem, nodrošinot piekļūšanu. Taču, ņemot vērā, ka šajā posmā Beātes ielai piekļaujas vienvirziena ieliņas un ka arī pie mājām būs jāpiekļūst, tad satiksmes ierobežojumi būs diezgan būtiski. Iespējams, kāda no vienvirziena ieliņām kļūs arī par divvirzienu, bet, piemēram, Miera iela varētu palikt vienvirziena – virzienā no Rīgas ielas uz Beātes ielu. Tā kā jaunā siltumtrase šķērsos arī Limbažu ielu, tad kādā brīdī būs ciet arī Limbažu iela. Otrā galā jaunā siltumtrase, šķērsojot Andreja Upīša ielu, pieslēgsies esošajai stāvlaukumā pie top! veikala, tas nozīmē, ka uz kādu laiku būs slēgts arī Beātes un Andreja Upīša ielu krustojums. Darbi tiek plānoti visas sezonas garumā, un šis krustojums būs pats pēdējais, ko slēgs, pie tam uz maksimāli īsu laiku. Tieši tāpat būs ar Limbažu ielu. Lielas problēmas šovasar darbu zonā būs ar automašīnu novietošanu, jo daļa cilvēku šīs ielas ir pārvērtuši par autostāvvietām. Ja vēl satiksmi te varēs nodrošināt, tad par mašīnu nolikšanu daudziem nāksies padomāt.»

Problēmas noteikti būs, taču jācer, ka tām tiks rasti arī visiem pieņemami risinājumi. Gaidām ekskavatorus uz Beātes ielas!

CERĪGS ĀTRUMS – 6 METRI DIENĀ. Tā ar Dakstiņu ielas purvu pirms nedēļas cīnījās Woltec vīri, blakus jaunai katlumājai jaunās ielas trasē būvējot sadzīves kanalizācijas maģistrāli. 


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru