Latvijas nākotne — mana nākotne
Pēc šādas devīzes Rīgā, Kara muzejā notika Latvijas skolu muzeju pedagogu un skolu vēstures muzeju integrētā konference, ko sagatavoja Rīgas Interešu izglītības Metodiskais centrs, Latvijas Skolu muzeju biedrība, Valmieras Valsts ģimnāzijas un Jaunsardzes un informācijas centrs. Notikumu atklāja Rīgas izglītības iestāžu vēstures muzeju metodiskās apvienības vadītāja Zinaīda Soboļeva un Latvijas Skolu muzeju valdes priekšsēdētāja Ineta Amoliņa. Rīgas 6. vidusskolas daudzskaitlīgais mazais skolēnu pūtēju orķestris ar priekšnesumiem radīja emocionālu gaisotni. Vidzemi pārstāvēja Valmieras Valsts ģimnāzijas, Rencēnu pamatskolas un Valmieras 5. vidusskolas skolēni.
Piecās prezentācijās ielūkojāmies Latvijas skolu dzīves vēsturē. Par Studentu rotas lomu Latvijas Brīvības cīņās uzstājās Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas muzejnieki. Par Cēsu pulka skolnieku rotas skolēnu — karavīru lomu Latvijas Atbrīvošanas karā un par jauniešu aktivitātēm Latvijas brīvvalsts laikā runāja Valmieras Valsts ģimnāzijas 7. klases skolēni. Rīgas Valsts vācu ģimnāzijas novadpētnieki ļāva ielūkoties divos okupācijas režīmos un to izraisītajās sekās skolu darbībā un pastāstīja, kā notika Latvijas valstiskā atjaunošana. Rīgas 25. vidusskola akcentēja Latvijas jauniešu aktivitātes skolu vēstures muzeju darbībā. Jaunsardzes un informācijas centrs uzsvēra tēmu «Latvijas nākotne — mūsu nākotne». Ar koncertu klātesošos sveica ansamblis «Vilki».
AKTĪVI. Arī Okupācijas muzejā radošajā darbnīcā «Kā pētīt vēsturi» todien skolu novadpētnieki prezentēja kopīgi izpētīto — no labās: Valmieras Pārgaujas sākumskolas skolnieks Ģirts Brēža, Rencēnu pamatskolas audzēkņi Dāniels Zariņš un Marija Kruglauža un Valmieras Pārgaujas sākumskolas skolniece Unda Barisa.
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv