Labo avārijas bedres un jau domā par pavasari
Patlaban naktīs piesalst, bet dienā temperatūra ir plusos, vienkārši ideāli apstākļi, lai uz ceļa asfaltā veidotos lielākas un mazākas bedres. Vispirms nedaudz par klasifikāciju un Latvijā ar likumu noteiktajiem apkarošanas tempiem.
Par avārijas bedrēm tiek uzskatītas tādas bedres, kuru laukums ir lielāks par 0,1 kvadrātmetru un kuras ir dziļākas par pieciem centimetriem. Saskaņā ar normatīvajiem aktiem satiksmei bīstama bedre uz A uzturēšanas klases autoceļiem jāaizpilda 24 stundu laikā, B uzturēšanas klases autoceļiem – 5 diennakšu laikā, C uzturēšanas klases ceļiem – nedēļas laikā, bet D uzturēšanas klases ceļiem – divu nedēļu laikā.
Tur, kur uz ceļa strādā bedrīšu lāpīšanas brigāde, lokāli jāsamazina ātrums līdz 70 vai pat 50 kilometriem stundā. Tas ir tikai īslaicīgs apgrūtinājums braucējiem, jo aukstais asfaltbetona maisījums, kas tiek ieklāts bedrē, ļauj pēc izlīdzināšanas un noblietēšanas tūlīt tam braukt pāri.
Aktuālāko informāciju par bedrēm un to remontu Liesmai piektdien pavēstīja Latvijas autoceļu uzturētāja Valmieras ceļu rajona direktors GUNTIS KARPS.
BEDRĪŠU REMONTS UZ AUTOCEĻA A3 NETĀLU NO STRENČIEM. Te bīstamās vietas asfaltbetona brauktuves virsmā Latvijas autoceļu uzturētāja Valmieras ceļu rajona vīri laboja jau janvārī.
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv