Jaunu auto Latvijā vairāk
Latvijā pērn pārdotas 19114 jaunas vieglās automašīnas, kas ir par 13,3% vairāk nekā gadu iepriekš. To apliecina Auto asociācijas apkopotā informācija. Trīs mūsu valstī populārākie zīmoli, iegādājoties pilnīgi jaunu spēkratu, ir japāņu Toyota, vācu Volkswagen un čehu Škoda.
Tieši Toyota, neraugoties uz piegāžu problēmām, pagājušajā gadā Latvijā palielināja jaunu auto reģistrāciju skaitu par 23% un sasniedza jaunu pārdošanas rekordu. Ja pērn Latvijas jauno auto tirgus pieauga par vairāk nekā 13%, tad Toyota vien pārdeva 3461 jaunu auto, pārspējot otro vislabāk pārdoto zīmolu par 37%. Līdz ar to Toyota tirgus daļa Latvijā 2022. gadā sasniedza aptuveni 18%.
Tieši Toyota šobrīd īsteno elektrifikācijas stratēģiju ar cēlu moto: Laimi visiem. Tās ietvaros zīmols piedāvā pašuzlādes hibrīdauto, uzlādējamos hibrīdauto, bateriju elektriskos auto, kā arī auto ar ūdeņraža degvielas šūnu dzinēju. Līdz tīriem elektromobiļiem un ar ūdeņradi darbināmiem jauniem automobiļiem Latvijā masveidā pagaidām vēl tālu, tāpēc no Toyota vispopulārākais un mūsu valsts sabiedrībai izdevīgākais risinājums ilgtermiņa virzībā uz oglekļa neitralitāti šobrīd un arī tuvākajā nākotnē būs tā sauktie pašuzlādes hibrīdi, kas 2022. gadā veidoja jau 59% no kopējā Toyota vieglo pasažieru automobiļu pārdošanas apjoma.
LATVIJĀ PĒRN IEKĀROTĀKAIS. Jaunais Toyota RAV4 papildinājis Latvijas jaunu auto tirgu ar 965 auto. Foto no toyota.lv
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv