Interese par kuģošanu ar privāto ūdenstransportu pieaug
Vasaras sezona, kas lielākoties ezeros un upēs sākas jau ar 1. maiju, kad tiek atklātas līdaku spiningošanas aktivitātes no laivas, ir tas īstais laiks, kad arī Latvijā pa visdažādākajiem ūdeņiem ar motorizētiem peldlīdzekļiem atlaist pēc pilnas programmas...
Lai ko saka par dzīves līmeni mūsu valstī, apliecinājums tā augšanai ir arī fakts, ka Latvijā arvien pieaug motorlaivu, kuteru, ūdens motociklu un citu peldlīdzekļu popularitāte. Pēdējā piecgadē Ceļu satiksmes drošības direkcijā, kas veic mazizmēra ūdens transportlīdzekļu uzskaiti kuģošanai iekšējos ūdeņos, reģistrēto peldlīdzekļu skaits palielinājies par 20%, šī gada sākumā sasniedzot 30596 vienības. Savukārt Latvijas Jūras administrācijā bija reģistrēti 702 jau nopietnāki atpūtas kuģi – 139 motorjahtas, 563 buru jahtas.
Kas jāņem vērā to drošībai un ko šeit varam mācīties (tas gan Latvijai nemēdz būt raksturīgi) no kaimiņvalstu pieredzes?
Vairāk nekā puse jeb 56% pērn CSDD reģistrēto kuģošanas transportlīdzekļu ir motorlaivas, kam skaita ziņā seko airu laivas (31%), kuru reģistrācija Latvijā gan ir brīvprātīga, izņemot gadījumus, ja to nosaka pašvaldība vai cits iekšējo ūdeņu īpašnieks. Savukārt ūdens motociklu un kuteru reģistrēts mazāk – attiecīgi 7% un 6%.
Par ārvalstu pieredzi, ko nāktos ieviest arī Latvijā, stāsta Ansis Rudēvics, ERGO kravu, jūras un dzelzceļa apdrošināšanas produktu vadītājs: «Pirmreizēji reģistrēto ūdens transportlīdzekļu skaits Latvijā ik gadu turas virs 1000, tādēļ kopumā varam runāt par stabilu pieaugumu. Ņemot vērā šī transporta aktualitāti, kā arī kaimiņvalstu, it īpaši Igaunijas, pieredzi, ERGO Latvijā ir parūpējies par jaunu apdrošināšanas piedāvājumu kuģošanas līdzekļiem.»
PRET NOPIETNIEM KUĢIEM VAJAG NOPIETNU ATTIEKSMI.
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv