Devalvējusies kultūras ikona
Ziemassvētku vecīša vēsture iestiepjas tālā senatnē. Īstās tradīcijas saknes esot meklējamas Turcijas teritorijā esošajā Miras pilsētā, kur ap mūsu ēras 300. gadu kalpojis bīskaps Svētais Nikolass. Viņš kļuvis slavens tamdēļ, ka mēdzis slepus apdāvināt trūcīgos bērnus. Pēc nāves Miras bīskaps tika iecelts par bērnu svēto aizgādni. Moderno Santa Klausu radījis koncerns Coca-Cola, un tas noticis pirms vairāk nekā 80 gadiem.
Taču, lai arī kādiem mērķiem vecītis kalpojis, viņš vienmēr bijis tāds gaišs, smaidīgs, rūpīgs, kuram patīk iepriecināt. Ne velti bērni vecītim, viņa palīgiem rūķiem un visai šai Ziemassvētku jezgai tic, jo vīriņš sarkanajā mētelī paaudžu paaudzēs bijis brīnumu gādātājs. Ir pasaulē valstis, kur par Ziemassvētku vecīti spriež kā par kultūras ikonu, bet diemžēl notiek arī pretēji.
Kino industrijā, galvenokārt ASV, ir tapušas dažādas filmas, kur par žanra atslēgu kļuvusi galvenā varoņa spārdīšana kājām, piekaušana... Vecāki ir sašutuši, ka pavisam bez sirdsapziņas pārmetumiem bērnu elks kļūst par vardarbības upuri.
Nedēļas nogalē Vecrīgā bija satiekami simtiem vecīšu un rūķu, bet par laimi visi devās skrējienā, labu mērķu vadīti, vācot ziedojumus labdarībai, taču Eiropā Ziemassvētku vecīša tēls kārtējo reizi iebradāts dubļos.
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv