Ceļi tuvi, ceļi tāli

- 25.Janvāris, 2019
Pilsētās un novados
Portālā

«Mūsu problēmas neatšķiras no pārējās Latvijas problēmām,» stāstījumu par ceļu infrastruktūras uzturēšanu kārtībā sāk Naukšēnu novada saimniecības vadītāja ŅINA KRASTIŅA.

«Mums ir 137 km pašvaldības ceļu, no kuriem tikai 9 km ir ar melno segumu, bet arī bezseguma ceļi cilvēkiem ir svarīgi. Šī ziema tiešām met milzīgu izaicinājumu gan autobraucējiem, gan autoceļu uzturētājiem – knapi tiekam līdzi dabas kaprīzēm. Vakar lija, bet šodien (saruna notika pagājušajā piektdienā – J. C.) viss atkal ledū kalts (paši savām acīm redzējām piebraucamo ceļu uz kādām mājām, kas laistījās kā spogulis – J. C.), tad nu tā ir, kā ir. Bet mēs esam laikus saslēguši līgumus ar sadarbības partneriem: ziemas ceļu uzturēšanā strādā zemnieku saimniecība Dzilnas, SIA Naukšēni, savukārt Ķoņu pagastā par tiem rūpējas Latvijas autoceļu uzturētāji.

Par sadarbības partneriem varu teikt tikai pašu labāko, slīdamības samazināšanas darbus veic galvenokārt Latvijas autoceļu uzturētājs, viss tiek izdarīts ļoti operatīvi, un par darbu kvalitāti neko sliktu nevaru teikt. Par piebraucamajiem māju ceļiem jāsaka tā, ka tie ir privātie ceļi un, ja iedzīvotāji neprasa, mēs speciāli uz turieni tehniku nesūtām, jo gadās, ka cilvēki to nemaz negrib, viņiem pietiek ar iemīto taciņu līdz galvenajam ceļam, bet, ja lūdz, tad nekad neatsakām. Pie tā arī pieturamies, ka privātīpašums tiek respektēts. Tā tas notiek visā valstī – es jau nevaru slaucīt svešu pagalmu, ja neviens to nelūdz.

Tieši šorīt daudzi autobraucēji man lūdza izteikt pateicību par ļoti operatīvu B 175 ceļa uz Meizakilu rievošanu – cilvēki uz darbu varēja braukt daudz drošāk. Rievošana ir viens no veidiem, kas samazina slīdamību uz grants ceļiem. Lai šo tehnoloģiju lietotu, sasalumam jābūt vismaz 5 cm biezumā, un šobrīd tas tā ir. Pirmām kārtām tiek uzturēti tie ceļi, pa kuriem kursē skolēnu autobusi, un pēc tam attiecīgi līdz katrai viensētai pēc kritērija – ja notiek kāda nelaime – ugunsgrēks vai slimības uzliesmojums, lai glābšanas dienestu operatīvais transports visur var piebraukt bez grūtībām.»

Krietni pastrādāts ir arī pagājušajā vasarā, sakārtojot ceļu kādai zemnieku saimniecībai – mehanizēti atjaunots grants segums, novēršot bedres un iesēdumus, kas līdz tam bijis sasāpējis jautājums. Sagatavots un noslēdzies arī iepirkums ceļa Mūļas – Ķipi – Naukšēni pārbūvei grants ceļu atjaunošanas programmā. Šis ceļa posms vairāk nekā 2 km garumā svarīgs gan zemnieku saimniecībai, gan vietējiem iedzīvotājiem – tas šogad būs vienīgais tāda vēriena projekts. Ja kāda nauda paliks pāri, bet saimniecības vadītāja par to šaubās, jo ziema šogad kaprīza, tiks uzlaboti tie lauku ceļi, kuriem tas visvairāk nepieciešams. Problēma tā, ka iedzīvotāju paliek arvien mazāk un ieguldīt līdzekļus kādā ceļā uz attālu viensētu ekonomiski nav izdevīgi, tomēr novads cenšas savus ceļus uzturēt.

Tāpat Ņinai Krastiņai gandarījums, ka nu jau aizpērn izdevies atjaunot tiltu, kuram dota pusgadsimta garantija, atjaunots asfalta segums ceļa posmā Dronas – Purapuķes 1,42 km garumā un posmā Ķire – Jaunlambikas par 333 m pagarināts asfalta klājums.

OPERATĪVI. Latvijas autoceļu uzturētājs samazina slīdamību, izveidojot rievas uz Naukšēnu pagasta autoceļa Ķire – Alēni. Ņinas Krastiņas foto

«Liesmas» pielikums «Ziemeļvidzemes līkločos» ir sagatavots ar Valsts reģionālās attīstības aģentūras finansiālu atbalstu no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem.

Komentāri
Pievienot komentāru