Automātiskā ātrumkārba. IV
Re, cik garš mums sanāca ieskats automātisko ātrumkārbu (AAK) pasaulē. Par šo tehnisko risinājumu, kas autovadītājus visā pasaulē priecē jau teju 80 gadus, Rūcamlapai stāsta valmierietis Cēsīs — uzņēmuma RECRO attīstības vadītājs NORMUNDS ASPERS. Šodien mūsu saruna arī finišē.
Vai gadījies remontēt kārbas arī kādiem ļoti veciem automobiļiem?
Jā, tie lielākoties ir tā sauktie hobija auto. No Somijas ik pa laiciņam saņemam kārbas no lielajiem amerikāņiem, bijuši kādi 80. un 90. gadu izlaiduma Jaguar modeļi.
Kā ar rezerves daļām šādām samērā senām kārbām?
Nekādu problēmu, viss ir pieejams! Protams, klientam ir jāpagaida, jo to nav mūsu noliktavā, taču apmēram divu nedēļu laikā, ilgākais, varbūt mēnesi bijis jāpagaida, mēs vajadzīgās daļas saņemam un varam veikt savu darbu. Ilgākā gaidīšana parasti sanāk japāņiem. Tai pašā laikā nav tādu veco modeļu, kuriem vispār nebūtu pieejamas rezerves daļas. Reizēm ir tādi jaunie modeļi, kuriem detaļas pat vēl nav pieejamas pārdošanā, tad, ja detaļai ir nodilums, to nākas vienkārši restaurēt. Un beigās šāds variants nebūt nav sliktāks par jaunu, reizēm pat vēl labāks par oriģināli ražoto, jo virsū tiek uzklāts vēl cietāks metāls.
UZ PĀRBAUDI! Meistari sagatavo izremontēto automātisko ātrumkārbu pārbaudei uz īpašā simulācijas stenda. Tikai tad, ja visi nepieciešamie tehniskie parametri atbildīs prasītajiem, restaurētais agregāts būs gatavs nodošanai pasūtītājam.
Gunta Vīksnas foto
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv