Automātiskā ātrumkārba. I

- 4.Marts, 2015
Dzīvesstils
Laikrakstā

Šis mehānisms autobraucēju vidū zināms samērā nesen — pasaulē pirmās automātiskās ātrumkārbas (turpmāk AAK) plašākā apritē parādījās vien pagājušā gadsimta četrdesmitajos gados, kaut arī pie šiem tehnoloģiskajiem risinājumiem inženieri strādāja jau kopš 20. gadsimta sākuma. Kaut ko līdzīgu mūsdienu automātam jau 1914. gadā Eiropā dažām automašīnām uzstādīja Mercedes, ideju tālāk attīstīja autobūvētāji ASV, kur trīsdesmito gadu beigās labākie panākumi bija Chrysler, Ford un General Motor Corporation jeb GMC inženieriem, un tieši GMC 1940. gadā sāka transmisijas ar AAK uzstādīšanu saviem automobiļiem. Piemēram, uz Oldsmobile un Cadillac mašīnām bija Hydromatic — transmisija ar trīspakāpju pārnesumu kārbu, kurai hidraulisko pārnesumu pārejas vadības sistēma.

Lieki teikt, ka AAK nepārtraukti tika uzlabota. Mazāk mehānikas, vairāk  hidrauliskās vadības sistēmas jomā. Iniciatīvu atkal pārņēma eiropieši — jau pavisam labu braukšanas komfortu panāca Mercedes, kas trim savu AAK modeļiem izstrādāja oriģinālu un pēc sarežģītības pakāpes unikālu vadības bloka hidraulisko sistēmu.

PAŠI GALVENIE. Uzņēmuma RECRO (no labās) valdes priekšsēdētājs Raimonds Aploks un attīstības daļas vadītājs Normunds Aspers ir tie vīri, kuri gādā, lai šajā sarežģītajām iekārtām pārpilnajā angārā katrs zinātu, ko, kā un kāpēc dara.


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru