Atkal trusis. Šoreiz – "zaļš"

- 8.Oktobris, 2020
Viedokļi
Laikrakstā

Saeimā savēlētie 100 deputāti – visi kopā vai pa vienam – allaž vēlētājiem solās, ar roku uz Bībeles vāka vai vēl kā citādi, ka nodokļus viņi necels, nu, vismaz tuvākajos trijos gados, bet tas ir vien kārtējais blefs.

Kolīdz atnāk rudentiņ(i)s, solot ja ne gluži bargu ziemu, tad noteikti lielākus valsts budžeta tēriņus nākamajā gadā, tā pie varas esošie – gluži kā burvju mākslinieks – atkal no cilindra izvelk kārtējo trusi alias jaunu nodokli. Konsekvenci šādām darbībām apliecina 30. septembrī valdībā uz galda noliktās no 1. janvāra plānotās izmaiņas Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā.  

Mērķis, protams, cēls un vēl arī nenoliedzami zaļš –  novērst vecu un videi nedraudzīgu, pat kaitīgu vieglo automašīnu reģistrēšanu Latvijā. Kā jau ierasts, visi ar šo zaļo trusīti saistītie – auto potenciālie pircēji un auto tirgotāji – vienkārši nostādīti fakta priekšā: budžetam vajag, un tāpēc tā būs! To plānots darīt Latvijā, kur vieglo automašīnu parka vidējais vecums šobrīd ir 14,3 gadi, bet par 10 gadiem vecāku auto īpatsvars ir 75%! Kā, veicot detalizētu Latvijā importēto auto analīzi, kā arī kopējā auto parka modelējumu, sarēķinājusi Auto Asociācija, tad – pretēji sākotnējam valdības prognozētajam papildinājumam budžetā 12,4 miljoniem eiro –  valdības izstrādātais transporta nodokļu izmaiņu plāns palielinās nodokļu slogu auto transportā par 24,4 miljoniem eiro gadā. Ierēdņi – rēķinātāji būs nokļūdījušies, reālā summa būs tikai divas reizes lielāka par plānoto...


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru