Vēlreiz par Valmieras zīmolu

- 16.Marts, 2019
Viedokļi
Laikrakstā

Ja runājam par Valmieras zīmola izstrādes samērā dārgo cenu, tad nevajag skatīties tikai pilsētas vizuālo identitāti, reizē ar to ir tapusi mārketinga stratēģija un vēl citas lietas. Ja salīdzinām ar citur notikušiem līdzīgiem procesiem, tad politiski ļoti pareizi rīkojās Liepāja, kas savu zīmolu – vēja aizpūstos burtus – veidoja četros posmos, kur bija sākotnējā izpēte, vizuālā identitāte, stratēģija un novērtējums. Tas viss kopā maksāja 80 tūkstošus eiro. Mēs visu salikām vienā iepirkumā – par 40 tūkstošiem eiro. Patlaban savu kopējo identitāti veido Smiltenes novads ar Beverīnas novadu, tur tēriņš būs ap 57 tūkstošiem eiro. Tiesa, viņi to dara par Eiropas naudu. Tas tā – vienkārši salīdzinājumam cenās. Mēs, Valmieras pašvaldība, kā vienmēr bijām godīgi, taisījām visu vienā iepirkumā, pilno paketi. Liepāja sadalīja četros iepirkumos, viņiem kopā tas izmaksāja 80 tūkstošus eiro.

Valmieras zīmols – tas ir stāsts par to, kā un kur mēs pasniedzam savu pilsētu. Arī tas, kā mēs izskatāmies un kā mūs uztver. Savu teikto labprāt ilustrēšu ar piemēru. Pagājušajā gadā pēc Eiropas Latviešu apvienības uzaicinājuma pabiju Luksemburgā pie naudas devējiem, bagātiem cilvēkiem. Tur faktiski bija stāsts par to, kas ir Latvija un vai viņiem vērts būt Latvijā. Un tad ir divi stāsti. Mums ir viena valsts institūcija, kas pasniedz risinājumu apmēram tā – mēs pratīsim jūsu naudu apsaimniekot, mēs Latvijā taisām projektus vērtībā no 5 līdz 200 miljoniem eiro, nāciet tikai šurp... Tad nu cilvēki no Luksemburgas saka pretī – bet jūs mums vispār nepateicāt, kāpēc mums pie jums būtu jāiet! Kāpēc mums par galapunktu jāizvēlas kaut kāda Latvija, kur jūs skaļi bļaustāties, ka tūlīt jums bruks virsū no Krievijas? Jums tur iekšā NATO armija, un mums tur viss šķiet tik draudīgs, ka mēs vispār tālāk par Poliju neejam... Tas ir stāsts, kā mūs uztver Luksemburga, valsts Eiropas viducī, kas savos investīciju jautājumos ir ļoti piesardzīga.

Pie šādiem cilvēkiem jāiet ar citu stāstu – par mūsu izaugsmi un par mūsu sasniegumiem! Un tad mēs Luksemburgā sākam stāstīt, ka Valmiera ir ārpus Rīgas vienīgā pilsēta, kurā pieaug cilvēku skaits, ka mums ir biznesa inkubators, kurā trīs augstskolas studenti izveidoja kompāniju, kas tagad veido mājaslapu MTV! Mēs stāstām viņiem, ka mums ir Valmieras stikla šķiedra, uzņēmums, kas veicis Latvijas vēsturē lielāko investīciju ASV un kas ražo materiālus, ko lieto augstceltnēs Arābu Emirātos, Āzijā, vēl daudzviet citur pasaulē! Mums ir uzņēmums VALPRO – lielākais degvielas kannu piegādātājs NATO armijām! Mums ir divkārtējais olimpiskais čempions BMX riteņbraukšanā Māris Štrombergs, mums ir... Noklausījies šo mūsu stāstu, Latvijas goda konsuls Luksemburgā apsolījās šogad braukt un apskatīties, kas tā Valmiera īsti ir par pilsētu.

Tā sauktais piekariņš pie Valmieras pirmā burta vizuāli ir Valmieras medaļa. Ejam caur sasniegumiem, caur šo medaļu, kad izstāstām visu šo mūsu pilsētas veiksmes stāstu. Jo mēs konkurējam Eiropā, kur ir 100 tūkstoši pilsētu! Esmu runājis ar vairākiem investoriem, kuri šeit ieradušies, – viņus interesē, kāpēc viņiem šeit ir jābūt. Viņus neinteresē tas, ka mēs te forši kādu izguldīsim, varbūt vēl ko citu izdarīsim... Bet tad, kad tu viņiem sāc stāstīt, kas Valmierā notiek un ko te cilvēki ir radījuši, kādi mums ir sasniegumi, lūk, tas jau viņiem ir interesanti. Ja pilsētā jau strādā šādas nopietnas kompānijas, ja te studenti prot izveidot pasaules mēroga biznesu, kas nozīmē, ka te ir laba augstskola, ja šeit izaudzis olimpiskais čempions, tad kopumā investīcijām šī vieta ir droša, tad arī mēs te varam būt...

Šis ir tas mūsu kopīgais stāsts, kas vizuāli izskatās kā mūsu sasniegumu medaļa. Arī mūsu Valmieras iepriekšējais vizuālais tēls ar Gaujas līkumu nekur nepazudīs! Tas tiks likts lietā, tā ir mūsu ģeogrāfija. Bet, ja es Luksemburgā potenciālajiem investoriem stāstīšu, ka mums ir šāds simbols tāpēc, ka Gauja met V veida līkumu, tad tas nevienu tur neinteresē! Tas ir lokāli mums pašiem, mēs varam tūrismā stāstīt, cik skaisti mums daba izveidojusi Gaujai šādu V veida līkumu, mēs varam tūristus vest uz Stāvajiem krastiem... Taču, ja mēs esam ļoti lielā konkurencē ar visu Eiropu, ja mēs gribam, lai šeit ienāktu kaut kas jauns, lai varētu vēl ko jaunu izveidot un lai varētu vēl kādu investīciju piesaistīt, tad jāstrādā citādi.


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru