Vai digitalizācija mazumtirdzniecībā aizstās cilvēkus?
Pašapkalpošanās kases un skeneri, bezkontakta autentifikācija un norēķini, mobilās lietotnes un mākslīgais intelekts, pilnībā automatizēti veikali bez pārdevēja vai kasiera – digitalizācija visā pasaulē arvien vairāk tuvina mūs bērnībā zinātniskās fantastikas filmās redzētajam.
Arī Rimi ikdienā redzam, cik pašsaprotami dažādi digitālie rīki kļūst gan mūsu darbiniekiem, gan klientiem. Taču vai digitalizācija patiešām risina visas problēmas? Un, pats galvenais, vai tā darba tirgū spēs aizstāt reālus cilvēkus
Laika ietaupījums un īsākas rindas
Pašapkalpošanās, operatīva informācija par piedāvājumiem, virtuālās lojalitātes kartes, iepirkšanās e-veikalā, bezskaidras naudas un bezkontakta norēķini – tas, kas vēl nesen robežojās ar zinātnisko fantastiku, šobrīd ir mūsu ikdiena. Digitālie risinājumi nenoliedzami rada ērtības un jaunas iespējas klientiem, un no tirgotāja puses tas nozīmē nodrošināt iepirkšanās kanālu daudzveidību jeb radīt klientam iespēju iepirkties jebkurā laikā un jebkurā vietā.
Nu jau gandrīz visos lielākajos pārtikas veikalos ir iespējams norēķināties par pirkumiem pašapkalpošanās kasēs vai izmantot pašapkalpošanās skenerus, kas klientam ietaupa papildu laiku. Preču tirdzniecība internetā, kas piedzīvojusi uzplaukumu Covid-19 ietekmē, veicinājusi paku skapju popularitāti, un tas arī ir veids, kā atvieglot ikdienu gan kurjeram, gan klientam.
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv