Turpināsim pildīt sociālo funkciju

- 24.Janvāris, 2018
Viedokļi
Laikrakstā

Pēdējo četru piecu gadu laikā sabiedriskā transporta maršrutu tīkls Latvijā īpaši nav mainījies. Ir pat nedaudz pieaudzis reisu skaits, nepārtraukti mainās arī laiki, reisu biežums, ir kāds maršruts atvērts, ir kāds slēgts, ir kāds reiss atvērts, kāds — slēgts... Tomēr kopējais apjoms kilometru ziņā ir pat nedaudz pieaudzis.

Valsts budžeta dotācija sabiedriskajam transportam pēdējos gados bijusi vairāk vai mazāk stabila, uz vietas stāvoša, atsevišķos gadījumos varbūt ar pavisam nelielu pieaugumu. Tomēr tad, kad pasažieru skaits krītas, un no 2014. gada tas ir krities par 14%, no 2012. gada — pat par gandrīz 20%, salīdzinot ar 2017. gadu, samazinās arī ieņēmumi. Ja ieņēmumi krītas un pieaug izdevumi, tad, pat ja maršrutu tīkls attiecīgi paliek līdzšinējais, tad  apjoms, kas nepieciešams, lai segtu zaudējumus, ir vajadzīgs lielāks, nekā tas ir patlaban. Jo ir ļoti maz tādu maršrutu un reisu, kuru ieņēmumi spēj nosegt visus izdevumus. Pašpietiekamu sabiedriskā transporta maršrutu skaits šobrīd valstī ir zem 2%. Tātad vairāk nekā 98% no visa maršrutu tīkla — tas ir vairāk nekā 1000 maršrutos — mums valsts subsidē. Vai tas ir 1%, 5%, 10% vai pat 80% un 90%, kā kurā vietā, bet šajā ziņā neviens reģions šobrīd nav tāds, kur pakalpojumu sniegšana būtu iespējama bez tiešas valsts palīdzības.


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru