Sācis darboties pirmais vidējā ātruma kontroles posms
No pirmdienas, 14. augusta, uz Rīgas apvedceļa (A5) posmā no Stūnīšiem līdz Jaunmārupei (23,1. – 28,6. km) darbojas pirmais vidējā braukšanas ātruma kontroles posms.
Vidējā ātruma kontrole Latvijā tiek ieviesta, lai uzlabotu satiksmes drošību. Kā liecina statistika, biežākais smago ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) veids ir sadursme, un sadursmju iemesli ir autovadītāju nepareizi lēmumi pie stūres, pārgalvīgi manevri, kuru sekas pastiprina liels ātrums. Citu valstu pieredze liecina, ka posmos, kur tiek ieviesta vidējā ātruma kontrole, CSNg skaits samazinās.
Kā darbojas vidējā ātruma kontroles sistēma
Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma ir automātiska mērīšanas sistēma, kas veic ātruma mērījumu, balstoties uz noteikta ceļa posma nobraukšanai patērēto laiku. Posma sākumā un beigās ir uzstādīts aprīkojums, kas fiksē laikus, kad transporta līdzeklis iebrauc ceļa posmā un izbrauc no tā, un aprēķina vidējo ātrumu, ar kādu šis posms ir šķērsots. Ja sistēmas reģistrētais transportlīdzekļa vidējais ātrums ir lielāks par šajā posmā maksimāli atļauto, tā īpašnieks saņems sodu.
Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma papildus veiks arī reģistrēto transporta līdzekļu tehniskās apskates, autoceļu lietošanas nodevas samaksas un OCTA samaksas kontroli. Nākamie posmi, kuros tiks veikta verifikācija un kuri sāks darboties, būs uz Vidzemes šosejas (A2) no tilta pār Vējupīti Siguldā līdz Augšlīgatnei (54,5. – 62,3. km), uz Valmieras šosejas (A3) no tilta pār Līčupi līdz Stalbei (36,3. – 38,7. km), kā arī uz Tallinas šosejas (A1) no Siguļiem līdz Lilastei (14,1. – 20,1. km). Par vidējā ātruma kontroles sistēmas darbības sākšanu šajos posmos tiks sniegta papildu informācija.
VSIA Latvijas Valsts ceļi Publicitātes foto
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv