Prognožu loterija pasažieru pārvadājumos
Nenoliedzami, viena no sarežģītākajām jomām Satiksmes ministrijas pārziņā ir pasažieru pārvadājumi. Tos organizēt valsts struktūrām allaž nav bijis vienkārši, jau ne pirmo gadu pasažieru pārvadātāji – auto transporta uzņēmumi ir spiesti savā ziņā kreditēt pakalpojuma pasūtītājus, lai pēc tam kaut kad saņemtu atpakaļ jau apēsto naudu. Šis bizness ir skarbs, tāpēc Latvijā no aprites sen pazuduši sīkie pārvadātāji, palikušas vien nosacīti lielākas zivis.
Jaunais satiksmes ministrs Tālis Linkaits jau kopš pirmās dienas nav slēpis, ka viņa prioritāte pasažieru pārvadājumos ir un arī nākotnē būs vilcieni. Savējie vai svešie, dīzeļi vai elektriskie, tas pat vairs nav tik svarīgi. Zinot Latvijas ekonomikas īpašo noslieci, nemaz neizbrīna ministra arguments esošā maršrutu tīkla pārskatīšanai, ka «salīdzinot ar kaimiņiem, par viena pasažiera pārvadāšanu izdodam daudz vairāk naudas, tas nozīmē, ka Latvijas tīkls ir neefektīvs».
Autobusu satiksmei nāksies pielāgoties vilcieniem. Pirmkārt, komercmaršrutu gadījumā, ja vilcieni un autobusi dublēsies, nebūs valsts dotāciju, biļetes autobusos šajos maršrutos kļūs dārgākas. Latgalē un Vidzemē šajā sistēmā mazapdzīvotās teritorijās braucēji varot cerēt pat uz bezmaksas sabiedrisko transportu... Protams, ar autotransportu. Lai nu tā būtu.
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv