Pieaudzis, bet jauns
Vienā dienā ar Latvijas atjaunoto neatkarību jubileju svinēja Valmieras teātra režisors Mārtiņš Eihe — ar saviem 40 gadiem viņš nu jau pavisam noteikti iegājis pieaugušo kārtā. Mārtiņš bija viens no tiem, ar kura ienākšanu Latvijā sākās jaunās režijas vilnis, un pie jaunajiem viņu gribas pieskaitīt joprojām, jo lielākā daļa viņa izrāžu mērķētas tieši tiem, kas vēl tikai būs patstāvīgi skatītāji.
Mārtiņš ienāca teātrī pirms drusku vairāk nekā 10 gadiem — 2003. gadā Latvijas Kultūras akadēmiju beidza apvienotais aktieru un režisoru kurss, kas bija paredzēts Liepājas teātrim, un uz tā skatuves arī notika viņa ugunskristības profesionālajā teātrī. Proti, viņš uzbrauca uz skatuves ar motociklu — kā kauslīgs, tetovējumiem klāts rokeris Tibalts trakulīgajā Gaļinas Poliščukas iestudējumā Romeo un Džuljeta. Mīts. Tur viss notika mūsdienās, kara apstākļos, un Džuljeta nāves zāles nopirka no narkotiku tirgotāja. Kaut ko no tās izrādes trakā, sabiezinātā, bezjēdzīgā naida var just arī Mārtiņa nesen iestudētajā Romeo un Džuljetā Valmieras teātra Mansarda zālē. Lai kā pukstētu šekspirologi par lugas saīsināšanu un varoņu īso skrējienu no iemīlēšanās līdz nāvei, izrāde ir jauniešu pilna. Tāpat kā Lūša stundā režisors ir atradis kādu īpašu, ļoti jauniem cilvēkiem saprotamu kodu. Tie, kas atnākuši uz šīm izrādēm, domājams, nāks uz teātri arī turpmāk.
MĀRTIŅŠ EIHE. Matīsa Markovska foto
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv