Par platām ietvēm un veloceliņiem
Ir dzirdēti viedokļi par to, ka reizēm jaunajos projektos, piemēram, Valmierā, Cempu ielā, ir pārāk plati jaunie veloceliņi un pārāk šauri turpat blakus esošie trotuāri gājējiem. Un vispār tajā pusē gājēju esot ļoti maz, kāpēc tik platus kājceliņus kopā ar veloceliņiem tur vajadzējis būvēt...
Trotuāri ir tāpēc, ka ir noteikti normatīvi. Ja projektēšanas uzdevumā ir jānodrošina divu virzienu veloceliņš un vēl gājēju ietve blakus, tad ir noteikti minimālie attālumi, kādi jāievēro. Jo ir Latvijas valsts standarts, kurā noteikti minimālie platumi. Mēs pilsētvidē bieži vien šo standartu ievērošanu nevaram nodrošināt ielai blakus esošo ēku vai kādu citu traucējošu apstākļu dēļ, bet tur, kur to var nodrošināt, kā tas, piemēram, ir Cempu ielā, nav iemesla to nedarīt.
Visiem šiem objektiem cauri ies Ceļu satiksmes drošības direkcijas audits, kas izteiks savu vērtējumu par satiksmes drošību. Arī Cempu ielas objektā tas būs tieši tāpat, kā bija Georga Apiņa ielas objektā un visos citos. Ja esošā situācija kaut kādā veidā neatbilst Latvijas valsts standartu prasībām, uz to tiek aizrādīts. Un tad ir jābūt pamatojumam, kāpēc tas netiek darīts. Piemēram, Cempu ielā pie tur esošās apbūves nav pamatojuma to nedarīt un stāstīt, ka mums, lūk, te vajag šaurākas ietves un veloceliņus...
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv