Kādas negatīvas sekas Krievijas iebrukums Ukrainā ir atstājis uz lietoto automobiļu tirgu
Pēdējo gadu laikā lietotu automobiļu tirgos vērojamas problēmas, jo pusvadītāju krīze ir negatīvi ietekmējusi automobiļu iegādes ķēdi.
Lai gan daudzi autoražotāji uzskatīja, ka problēmas jau ir sasniegušas savu augstāko punktu, šķita, ka 2022. gads būs gads, kad transportlīdzekļu piegādes atgriezīsies pirmskrīzes līmenī. Tomēr šos plānus izjauca Krievijas iebrukums kaimiņvalstī Ukrainā, kas autobūves nozarē izraisīja vēl lielāku krīzi, kuru būs daudz grūtāk atrisināt.
Traucētas piegādes ķēdes
Lai gan Krievijas jauno automobiļu tirgus nav lielākais pasaulē, tam ir nozīmīga loma automobiļu piegādes ķēdē.
Krievija eksportē vērtīgas autobūves nozares komponentes. Piemēram, Vācija paļaujas uz Krievijas titānu, dzelzi un palādiju. Turklāt, 2021. gadā iegūstot 108 miljonus tonnu dzelzsrūdas, Krievija ir piektā lielākā dzelzsrūdas ražotāja pasaulē, kas apgādā Eiropas tērauda ražotājus, kuriem tagad savukārt nākas saskarties ar augstākām cenām un iespējamām grūtībām iegūt metālu citur.
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv