Aloja-Starkelsen plāno attīstīties
Aloja-Starkelsen, kā zināms, ir kļuvis par lielāko kartupeļu cietes ražotāju Baltijas valstīs, kā arī par vienu no lielākajiem bioloģiskās kartupeļu cietes ražotājiem pasaulē. Lai noskaidrotu, kā uzņēmumam veicas, uz sarunu aicināju Aloja-Starkelsen valdes locekli JĀNI GARANČU.
Kāds jums bija aizvadītais gads? Sāksim ar to, ka mums nav standarta gads uzņēmumā – tas noslēdzās 31. augustā. Mēs sākam gadu ar sezonu, jo, kā zināms, kartupeļus novāc rudenī un tad norit apstrāde un tiek ražota ciete līdz novembra otrajai pusei. Atlikušo laiku ražojam plašu klāstu dažādu plaša patēriņa produktu, no kuriem mazu daļu var redzēt Latvijas veikalos. Lielākā daļa aiziet eksportā uz Skandināvijas valstīm. Apmēram divas trešdaļas no uzņēmuma apgrozījuma sastāda šie patēriņa produkti, sākot ar zilo paciņu (kartupeļu cieti – aut.), kas ir mūsu uzņēmuma lepnums un atpazīstamākais produkts, kurš šogad svinēs jau 30 gadus. Protams, ir arī ķīselis. Vēl ir želeja, bet tās vairs mūsu ilgtermiņa stratēģijā nav, tāpēc pakāpeniski atteiksimies no želejām. Mūsu ilgtermiņa stratēģija balstās uz bioloģiskiem produktiem, bez glutēna, bez dzīvnieku izcelsmes sastāvdaļām, un viens no retajiem produktiem, kuru sastāvā ir dzīvnieku izcelsmes produkts, ir želeja, jo tur ir izmantots želatīns. Mums strauji attīstās šie bioloģiskie produkti, pagājušajā mēnesī bija pirmais eksports uz Izraēlu, mūsu produkcija ir atrodama arī Polijā, Francijā un, protams, Skandināvijā. Latvijā arī 97% veikalu ir mūsu produkcija, kā liecina mūsu pašu veiktais pētījums.
JĀNIS GARANČS. Foto no Jāņa Garanča privātā arhīva
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv