Kā Latvija Rail Baltica būvē...
Eiropas dzelzceļa līniju projektēšana un kopējā projekta virzība Latvijā ir smags jautājums. Iepriekš tur īstas koordinācijas nav bijis, daudzu subjektīvu un objektīvu iemeslu dēļ tur ir izveidojušās divas organizācijas – Baltijas nozīmīgākā dzelzceļa infrastruktūras projekta Rail Baltica centrālais koordinators akciju sabiedrība RB Rail, lielais kopuzņēmums, kas atbild par visu trīs Baltijas valstu projektu, un Latvijā vēl arī īpaši SIA Eiropas dzelzceļa līnijas. Abas šīs ir faktiski valsts dibinātas struktūras, kas sacenšas savā starpā, kura varēs saviem darbiniekiem maksāt lielākas algas. RB Rail, tā kā tur bija Rubesas kundze, tad nu uzstādīja tādus starptautiskos standartus, ka šajā uzņēmumā visiem algas bija stipri vien lielākas nekā ministriem. Attiecīgi tur ir arī paņemti paši labākie speciālisti. Nākamais ir Eiropas dzelzceļa līnijas, kur faktiski arī tas pats... Mums jau tā trūkst cilvēku ar inženieru zināšanām, tā nu šie abi uzņēmumi viens no otra velk nost darbiniekus.
Bet tā ir tikai viena problēma. Otra problēma ir nesaprašanās vadības līmenī. Abi uzņēmumi algo advokātu birojus, kas raksta viens otram pa sešpadsmit lappušu garām vēstulēm par dažādiem problēmu jautājumiem. Kad sāku darbu satiksmes ministra amatā, savedu abus uzņēmumus pie viena galda, nu jau būs notikušas trīs tikšanās, lai abi uzņēmumi nevis rakstītu viens otram vēstules, bet runātu par lietu!
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv