Reklāma vienāda, kvalitāte — zemāka
Kāpēc Latvijā tirgo zemākas kvalitātes pārtiku, kosmētiku un saimniecības preces nekā, piemēram, Vācijā? Ar ko mēs esam sliktāki par Rietumeiropu?
Komentāru «Liesmai» par situāciju un savu redzējumu paudusi prof. Inese Vaidere, Eiropas Parlamenta deputāte, Iekšējā tirgus un patērētāju aizsardzības komiteja:
«Šādu jautājumu man ir uzdevis ne viens vien Latvijas iedzīvotājs. Kvalitātes atšķirības pamanījuši ne tikai pircēji, tās ir pierādītas arī nesen Latvijā un Eiropā veiktajos pētījumos. Pie mums nopērkamajos viena zīmola produktos bieži ir mazāk augstas kvalitātes sastāvdaļu nekā tajos, kas paredzēti Rietumeiropas tirgum.
Jau vairāk nekā desmit gadus Latvija ir daļa no ES vienotā tirgus. Tas nozīmē, ka preču aprite notiek tikpat brīvi kā vienas valsts teritorijā, tāpēc arī preču kvalitātes standartiem visā Eiropā jābūt vienādiem. Visbiežāk šo atpazīstamo zīmolu produktu reklāmas pie mums ir tieši tās pašas, kas Rietumeiropā, arī iesaiņojums — identisks. Tad kādēļ pie mums nopērkamajos produktos ir zemākas kvalitātes sastāvdaļas? Izskatās, ka šī starptautisko uzņēmumu prakse ir slēpta patērētāju krāpšana lielākas peļņas nolūkos.
Arī pati esmu pārliecinājusies par šādām atšķirībām. Piemēram, mūsu veikalos nopērkamajai kafijai ir īss derīguma termiņš (dažkārt atlikuši vien pāris mēneši), tikmēr tieši tāds pats produkts Rietumeiropā ir uzglabājams krietni ilgāk. Pēdējā laikā esmu ievērojusi, ka cilvēki īpašu uzmanību pievērš, piemēram, augļiem un to kvalitātei. Rietumeiropas veikalos nopērkamie augļi bieži ir krietni sulīgāki un svaigāki.
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv