Svarīgi pirms 80 gadiem
Sen nebijām šķirstījuši veco labo pirmskara izdevumu Motors — mēnešrakstu automobiļu, motociklu, motorlaivu un lidmašīnu technikai, transportam un sportam. Taču parunāsim par tēmu, kas varbūt aktuāla arī šodien kādam auto īpašniekam. Tiesa, par auto grīdas... dēļiem gan tad nebūs runa!
«Grabošas virsbūves.
Mājieni dažādu virsbūves trokšņu novēršanai.
Neskatoties uz visu automobiļu būvtechnikas progresu, ikkatra virsbūve ar laiku kļūst veca, vaļīga un sāk grabēt. Pēc gada vai diviem gadiem visklusākai mašīnai sāk kādā veidā klabēt, čīkstēt vai grabēt atsevišķas virsbūves daļas.
Vecām, nobrauktām mašīnām bieži vien trīc un grab visa virsbūve. Meklējot cēloņus, izrādās, ka kļuvušas vaļīgas skrūves starp apakšbūves rāmi un virsbūvi. Izceļot grīdas dēļus, skrūves jāpievelk, apmainot stipri nolietotās ādas vai gumijas paplāksnes. Sevišķi piepūlētas skrūves ieteicams nodrošināt ar dubultuzgriezni.
Vecākos modeļos neciešamu troksni rada vaļīgi gropēs ielikti grīdas dēļi. Zem dēļiem gropju vietās var ielīmēt plānas filca strēmeles. Dažām virsbūvēm grīdā ir sevišķs vāka dēlis, kas nosedz darba rīku lādi. Vāka grabēšanu nezinātāju var novest uz domām, ka zem tā atrodošās ātrumu kārba nav kārtībā. Pietiek izkalt puslokveida caurumu nosedzošajā dēlī un grīdas rāmī, caurumā ievieto griežamu aizbīdni, kas cieši piespiež lādes vāku. Grīdas nosegums apklāj caurumu un aizbīdni.
ROKA NECEĻAS AR ĀMURU... Nu, kā lai šādam vāģim durvju atslēgu ar āmuru labo! Foto no pictar.ru
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv