«Veiksmes stāsti» un patiesība
Ceļu būvnieki ir satraukti par valdības attieksmi pret ceļu infrastruktūru kopumā un jo īpaši pret reģionālajiem un vietējiem ceļiem. Tie strauji brūk, valdībai noskatoties, kā strukturāla un finansiāla nesakārtotība «aprij» mūsu nacionālo bagātību – ceļus.
Jau esam pazaudējuši 2014. un 2015. gada būvniecības sezonas, jo ministrijas šai laikā nav spējušas uzrakstīt un iesniegt valdībai MK noteikumus par 2014.–2020. gadā pieejamās ES naudas apguves nosacījumiem.
Savukārt pati valdība producē tiesisko nihilismu, ignorējot Saeimas apstiprināto Nacionālās attīstības plānu, pašas skatīto Autoceļu sakārtošanas programmu un apstiprinātās Transporta attīstības pamatnostādnes.
Ceļu būvētāji kā strukturālu problēmu redz arī nespēju izbeigt pārkrauto mašīnu pārvietošanos pa Latvijas ceļiem. Satiksmes ministrija ar vienu roku uzstāda svaru ierobežojošas zīmes uz ceļiem, bet ar otru ik gadu palielina izsniegto atļauju skaitu (2012.g. – 12000, 2014.g. –15000) pārkrautām automašīnām, kuras pārvadā dalāmas kravas, izliekoties neredzam, ka mašīnu svaru kontroles funkcija, kas 2011. gadā tika atdota Iekšlietu ministrijai, netiek pienācīgi pildīta. Kā citādi lai raksturo uz ceļa svērto mašīnu skaita samazinājumu no 930 reizēm 2010. gadā uz 156 reizēm 2014. gadā?
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv