Radari ir klāt!
Šodien liela diena visiem likumpaklausīgajiem motorizēto spēkratu vadītājiem — darbu Latvijā sāk pirmie divi stacionārie fotoradari. Tas, ka abas šīs divi vienā — ātruma mērīšanas un digitālās fotografēšanas — iekārtas sāk darboties darba režīmā, nozīmē vien to, ka informācija par fiksētajiem pārkāpumiem no šodienas, 12. februāra, tiks sūtīta Valsts policijai lēmuma pieņemšanai un autovadītāji saņems paziņojumu par fiksēto pārkāpumu. Pirmie darbību uzsāks radars uz ceļa Rīga – Jelgava pie pagrieziena uz Brankām un uz jaunā ceļa Rīga – Koknese pie satiksmes mezgla ar ceļu Inciems – Sigulda – Ķegums.
Līdz šim abi radari darbojās testa režīmā un paziņojumi autovadītājiem netika sūtīti. Jāatzīmē, ka tagad stacionārie fotoradari vairs neatgādina ceļmalā pamestus ledusskapjus, bet vairāk līdzinās šur tur uzstādītajiem meteoroloģisko novērojumu tornīšiem. Nesajauciet!Par ātruma pārkāpējiem, protams, tiek domāts — autovadītāju ērtībām tiek piedāvāts izvēlēties, kā turpmāk saņemt paziņojumus par radaru fiksētajiem pārkāpumiem: ar elektroniskā pasta starpniecību, izdarot atzīmi CSDD reģistrā vai kā līdz šim — ierakstītas vēstules formātā.Kā informē CSDD pārstāvji, jau tagad varam uzskatīt, ka stacionāro radaru izvietošana ir sevi attaisnojusi. Radaru uzstādīšanas vietās ir samazinājies plūsmas ātrums un tiek fiksēts neliels skaits ātruma pārkāpēju. Pirms katras stacionārā fotoradara atrašanās vietas ir izvietotas braukšanas ātrumu ierobežojošas ceļa zīmes ar papildzīmi par fotoradara darbību. Svarīgi, ka radaru ieviešanai ir preventīvs raksturs — samazināt braukšanas ātrumu bīstamos ceļa posmos, nevis naudas pelnīšanas avots. Iepriekšējā, neveiksmīgajā, mēģinājumā ieviest stacionāros fotoradarus Latvijā privātais šī pakalpojuma piedāvātājs lielākoties radaru vietu izvēlē tomēr vadījās no savtīgi merkantilām interesēm (procents no iekasētajām soda naudām bija pāri visam!), bet šoreiz, radarus faktiski ieviešot ar valsts institūciju akceptu, situācija mainījusies uz labo pusi. Stacionāro fotoradaru atrašanās vietas tika izvēlētas, izvērtējot simtiem ceļu satiksmes negadījumu statistiku, melnos punktus un informāciju par ceļu posmiem ar intensīvu satiksmes plūsmu. Triju gadu laikā vietās, kur paredzēts uzstādīt mērierīces, notikuši 495 ceļu satiksmes negadījumi, cietuši 135 cilvēki, bet bojā gājuši astoņi. Turklāt bojā gājušie ir ne tikai sāpīgs zaudējums tuviniekiem, bet arī valstij, tautsaimniecībai un sabiedrībai kopumā, šajā gadījumā vērtējums naudas izteiksmē ir vairāk nekā 4 miljonu eiro zaudējumi.
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv