Nabaga Jakobs un Zelta teļš
Neuztveriet virsrakstā minēto dārgmetāla jaunlopu burtiskā nozīmē! Arī krievu rakstnieki Ilfs un Petrovs savā ļoti populārajā divu romānu kompilācijā Divpadsmit krēsli un Zelta teļš šo apzīmējumu vairāk domājuši kā bagātības fetišu. Kad abu lasāmdaļu galvenais varonis — Fortūnas džentlmenis un viens no leģendārā leitnanta Šmita dēliem — Ostaps Benders beidzot piespiež allaž neuzkrītoši ģērbušos un pieticīgi dienas vadošo grāmatvedi alias pagrīdes miljonāru Koreiko padalīties ar viņa pagultē glabātā noskretušā kartona kofera saturu, jaunbagātniekam pilnīgi aizkrīt širmis...
Šīs romānā pieminētās dēkas notiek starpkaru Krievijā, taču savā ziņā līdzīgas ainiņas ik pa laikam varam vērot arī šodien Latvijā. Valstī, kurā it kā darbojas vesels bars iestāžu, kuru galvenais uzdevums — gādāt par caurspīdīgu ekonomiku, pilnībā nomaksātiem nodokļiem un citām lietām, kuru esamībai vajadzētu likt bailēs drebēt visiem, pat vissīkākajiem grēkāžiem, nemaz jau nerunājot par hroniskajiem nodokļu nemaksātājiem un lielkalibra valsts apšmaucējiem.
Nav labi skatīties otram makā, bet kurš var liegt paraudzīties uz otra auto? Īpaši tad, ja pavecā — ražota 2009. gadā — mašīnīte maksā nieka 1,8 miljonus eiro. Nē, tas nav kāda valsts kantora masveida iepirkums, tas ir par vienu auto! Tieši tāds ir Latvijā pirms nedēļas reģistrētais Bugatti Veyron, kas, ja var tādu ceļu atrast, gatavs skriet pat 400 kilometrus stundā. Ar īpašām Michelin riepām, kuru komplekts maksā 30 tūkstošus eiro. Viena eļļas maiņa autorizētā dīlera servisā šādam bugatiņam izmaksā 20 tūkstošus eiro, un šādi servisi Eiropā ir tikai septiņās valstīs, Rīgai tuvākais Hamburgā, Vācijā...
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv