Lai darītu ko savu, vajag mērķtiecību, apķērību un lielas ambīcijas
MONTA LĪSMANE jau gandrīz 10 gadus var saukt sevi par valmierieti, taču bērnību un skolas gaitas aizvadījusi Mazsalacā. 2014. gadā absolvēja Vidzemes Augstskolas studiju programmu «Komunikācija un sabiedriskās attiecības». Savu profesionālo karjeru izvēlējās attīstīt dizaina, mārketinga un reklāmas jomā, dibinot savu SIA un izveidojot divus virzienus – dizaina aģentūru «MM Design» un mazuļa pirmo grāmatiņu «BeLoved».
Kā viss sākās?
Domājot par šo jautājumu, man pašai jāsaprot, kā es pie tā nonācu, un skaidras atbildes nemaz nav. Uzskatu, ka visi lēmumi – mācīšanās Vidzemes Augstskolā, pārcelšanās uz Valmieru, nebeidzamā mērķtiecība un darba vietas, kurās strādāju pirms tam, deva ievirzi un ļāva saprast, ka es negribu un nemaz nemāku strādāt pie kāda cita. Manas ambīcijas vienmēr bijušas lielākas nekā tas, kas bija jāpaveic ikdienas darbā. Man laikam gribējās būt lielākai noteicējai pār saviem ienākumiem, darīt to, kas rada gandarījumu katru dienu. Līdz reklāmai plašākā mērogā nonācu, kad strādāju veikalu tīklā «Kameja» par sabiedrisko attiecību speciālisti. Paralēli pamatdarbam veidoju arī reklāmas un mārketinga materiālus uzņēmumam. Kolēģi vienmēr pozitīvi izteicās par maniem darbiem, kas deva papildu motivāciju vairāk uzmanības pievērst dizaina darbiem. Ar laiku sapratu, ka reklāma un dizains ir tas, kas man padodas vislabāk, turklāt bez īpašas piepūles. Nolēmu, ka jāizveido sava lapa Facebook, lai paralēli pamatdarbam hobija līmenī piedāvātu dizaina pakalpojumus. Tā pamazām parādījās klienti, lielākoties pateicoties jau esošajiem klientiem, kas ieteica mani kā dizaineri. Tā ar laiku vairs nespēju paveikt blakus darbus un nolēmu aiziet no pamatdarba, un kļuvu par pašnodarbinātu grafisko dizaineri. Iespējams, mana attieksme pret darbu un cilvēkiem palīdzēja iegūt arvien vairāk klientu. Tad radās nepieciešamība dibināt uzņēmumu, kā ietvaros turpināju strādāt ar grafisko dizainu un mārketingu.
Savukārt ideja par grāmatiņām «BeLoved» parādījās, kad vajadzēja draudzenēm meklēt dāvanas mazuļa raudzībām. Ideja par pirmo grāmatiņu likās forša, turklāt man tādas bērnībā nebija. Meklējot grāmatnīcās, neko, kas patiktu, nevarēju atrast – visas bija bezpersoniskas. Tas raisīja domu tādu izveidot pašai. Pati ideja radās diezgan sen – pirms trim gadiem. Tad vēl nebija aktuāls dizaina plānotāju bums, arī Facebook vēl nebija tik populārs, pašlaik tur var atrast ļoti daudz vietējo dizaineru darbu, arī šāda tipa mazuļu grāmatiņas. Līdz ar to varētu teikt, ka Latvijā tajā laikā pat īsti nebija konkurentu šādam produktam. Bet toreiz es šo ideju neīstenoju, jo laikam pietrūka ticības tam, ka es to varu. Sākumā tomēr nepieciešami diezgan lieli finansiālie ieguldījumi, kas arī neļāva tik viegli riskēt. Bet tagad, kad «MM Design» uzņēmums ir iestrādājies un stabili nostājies uz kājām un radusies lielāka izpratne par biznesu, kā notiek sadarbība ar piegādātājiem, klientiem, tad tas bija nākamais loģiskais un pārdomātais solis.