Deviņi ieteikumi, kā mazināt risku preču eksportam
Ir labi, ka uzņēmumi Latvijā arvien vairāk pievēršas eksportam. Skaidrs, ka ar eksportu ir saistīti vairāk riska faktoru nekā ar pārdošanu iekšzemes tirgos. Taču, ja ir zināmi eksporta galvenie riska faktori, tad var vēl labāk palielināt eksportu.
1. Zināt attiecīgās zemes darbošanās veidus un paņēmienus tirdzniecības norisēs
It sevišķi, ja grib eksportēt uz kādu jaunu tirgu, tad vispirms ir jāiegūst informācija par darbošanās veidiem un paņēmieniem jaunajā tirgū. Ir arī svarīgi zināt cilvēciskās īpašības jaunajā tirgū: ko darīt un ko labāk nedarīt sarunās ar kādiem jaunā tirgus pārstāvjiem. Ieteikums — pirms sākt eksportu uz kādu jaunu tirgu, sameklēt ekspertu, kurš jauno tirgus zemi labi pazīst kā no ekonomiskā, tā no politiskā, kā arī no kulturālā viedokļa. Tā iegūst vajadzīgo informāciju par jauno tirgus partneru darbošanās veidiem, un tā jau var pozitīvi veidot pirmās attiecības ar jauno tirgus partneri.
2. Pareizais eksperts attiecīgajam uzņēmumam
Lieliem uzņēmumiem ir savas vajadzības, vidējiem savas un jaundibinātiem — savas. Tas nozīmē, ka ir jāizvēlas tāds eksperts, kurš atbilst attiecīgā uzņēmuma vajadzībām. Katrā ziņā ekspertam jābūt aptverošām zināšanām par attiecīgo eksporta zemi un ar labiem kontaktiem tajā. Jāpiebilst, ka, piemēram, Vācijā attiecīgus ekspertus galvenokārt maziem un vidējiem uzņēmumiem piegādā krājbanku organizācija, tā veicinot eksportu no attiecīgiem novadiem.
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv