Būs vērienīgi ceļu remontdarbi
Tieši to liecina šogad mūspusē iecerētais autoceļu rekonstrukciju darbu apjoms. Pie tam valmierieši to noteikti izjutīs uz savas ādas gan Rīgas virzienā, braucot pa taisno vai arī caur Cēsīm, gan Limbažu virzienā. Sīkāk par galveno pērn paveikto un arī par šogad Vidzemē un Valmieras pusē iecerēto i uz asfaltbetona lielceļiem, i uz tiltiem, i uz kustības pārvadiem Liesmai viņnedēļ pastāstīja Latvijas Valsts ceļu Vidzemes reģiona direktors GUNTIS APINIS.
BŪS DROŠI ARĪ GĀJĒJIEM UN VELOSIPĒDISTIEM. Šajā visai intensīvas satiksmes posmā no Viesturlaukuma dzīvojamā masīva Valmierā līdz pat tā sauktajam Rūjienas rotācijas aplim autoceļā A3 tuvākajā nākotnē sagaidīsim arī gājējiem un velosipēdistiem paredzētu atsevišķu celiņu. Gunta Vīksnas foto
Vispirms palūkosim, kas 2015. gadā gan mūsu pašu tuvākajā apkārtnē, gan visā reģionā paveikts uz ceļiem un tiltiem.Vispirms precizēšu, ka runāsim tikai par grants ceļu pārbūvi uz asfaltbetona segumu un esošo asfaltbetona segu rekonstrukciju. Praktiski pabeigti darbi maršrutā Valka – Rūjiena, tāpat nodots ekspluatācijā arī maršruts Rūjiena – Mazsalaca. Ir pabeigti darbi posmā Svētciems – Salacgrīva, turpinās darbi posmā Salacgrīva – Ainaži, kur vēl ceļiniekiem atlicis apgūt gandrīz 1 miljonu eiro. Šo objektu paredzēts nodot ekspluatācijā šī gada pirmajā pusgadā. Vēl palicis atrisināt apmēram 300 metru garo posmu bijušā Ainažu muitas caurlaides – kontroles punkta teritorijā, te jautājumi iekavējušies sakarā ar īpašumtiesībām. Tad vēl par valsts budžeta līdzekļiem uz autoceļa A2 atjaunojām melno segumu posmā no Līgatnes līdz viaduktam pie pagrieziena uz Cēsīm. Lielākoties visi manis pieminētie ir tā sauktie atvieglotie remonti, kad veic esošās asfaltbetona segas daļēju nofrēzēšanu un jaunas virskārtas uzklāšanu. Tieši tādu pašu variantu pērn veicām uz Matīšu ceļa un uz Limbažu ceļa — šajā galā, kur pieslēgums autoceļam A3 (Valmieras – Inčukalna šoseja). Te jau asfaltā bija izveidojušās risas. Šādi asfaltbetona segas remontdarbi pērnajā rudenī tika veikti arī uz šosejas Valmiera – Rūjiena posmā no pilsētas robežas līdz rotācijas aplim, jo te šogad turpināsies remontdarbi uz autoceļa A3, kur iepriekšējo posmu, kas beidzas jau šaipus Rubenes, pabeidza aizpērn. Vai tas nebūs lielākais ceļu remont-darbu objekts reģionā? Nē, es tā negribētu teikt, jo skatos uz Vidzemi kopumā, nevis tikai uz bijušā Valmieras rajona teritoriju. Lieli darbi turpināsies šogad Vecpiebalgas galā, kur vēl jāpabeidz pērn iesāktais posms, kas beidzas pie Brežģa kalna. Pērn pilnīgi jaunā vietā uzbūvēja tiltu pār Gauju Taurenē, arī pilnībā veica esošās autoceļa segas rekonstrukciju, ieskaitot smilts drenējošā slāņa nomaiņu. Šīgada izsoles objekts būs šosejas posms no Brežģa kalna līdz Vecpiebalgai. Vēl šogad remontēsim autoceļu pie Cēsīm — no tā saucamā Priekuļu rotācijas apļa līdz pat autoceļam A2 (Pleskavas šosejai). Rekonstrukcijas rezultātā ceļš tiks nedaudz sašaurināts, jo patlaban tas ir stipri vien par platu, līdz ar to ir papildu nelietderīgas platības jāuztur autoceļu uzturētājiem. Gribu uzsvērt, ka arī pēc sašaurināšanas šis autoceļš pilnībā atbildīs visām tehniskajām normām, jo, pirmkārt, visus ceļus projektē profesionāli projektētāji, otrkārt, šie projekti iziet CSDD auditu un, treškārt, atbilstoši jaunajam Būvniecības likumam pēc tam iziet vēl projektu ekspertīzi. Pašlaik pilnā sparā rit iepirkuma konkurss šajā objektā, ceru, ka darbi tiks uzsākti jau šogad. Minētajā posmā remontēs arī kustības pārvadu pār dzelzceļu un arī kustības pārvadu pār autoceļu A2. Līdz ar šo remontdarbu pabeigšanu izveidosies tāds loģisks rekonstruēts virziens no Līgatnes garām Cēsīm uz Valmieru.
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv